چطور مقاله سئو بنویسیم ؟

چطور مقاله سئو شده بنویسیم ؟

در طول این آموزش، اصول ایجاد یک مقاله سئو در وردپرس را یاد می گیرید که به شما کمک می کند رتبه بالاتری در صفحات نتایج موتورهای جستجو کسب کنید.

نحوه نوشتن یک پست سئو یکی از موضوعاتی است که معمولاً توسط سازندگان محتوا و سایر کاربران این پلتفرم درخواست می شود. در عوض، بهتر است بیان کنید که اگر می‌خواهید رتبه موتور جستجوی خود را بهبود ببخشید، ترجیحاً از اصول بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) پیروی کنید. ما فقط به همین دلیل این پست را برای شما ایجاد کرده ایم تا بتوانید از اطلاعات موجود در آن برای ایجاد یک مقاله سئو شده برای وب سایت خود بر اساس ایده های ذکر شده در اینجا استفاده کنید. لطفا ما را تحمل کنید

محتوای بهینه سازی موتور جستجو دقیقا چیست؟

ترجیحاً قبل از پاسخ دادن به سؤال، درک خود از مطالب را مشخص کنیم.

محتوا دقیقا چیست؟

متن، صدا، تصویر، ویدئو و اینفوگرافیک همگی نمونه هایی از محتوا هستند، اما هر کدام از آنها فقط از محتوا تشکیل شده است.

محتوای سئو ممکن است به عنوان محتوایی تعریف شود که حاوی یک کلمه کلیدی است و برای اصطلاح بهینه شده است و همچنین محتوایی که به طور کلی به تمام قوانین نوشتن محتوا پایبند باشد (که در بخش بعدی توضیح خواهیم داد). همچنین مهم است که مطالب اول شخص (بی نظیر) را در مقاله خود اضافه کنید.

موارد زیر مطالعه خواهد شد:

12 نکته برای ایجاد محتوای سئو دوستانه

بهینه سازی موتور جستجوی داخلی

بهینه سازی مقاله

فرآیند بهینه سازی موتور جستجو به دو بخش تقسیم می شود:

مطمئن شوید که با مفاهیم تکنولوژیکی وب سایت آشنا هستید.
استانداردهای نوشتاری ذکر شده در مقاله را دنبال کنید تا مطمئن شوید که برای مشاهده موتورهای جستجو بهینه شده است.

همان عناصری که بر بهینه سازی مقاله ها تأثیر می گذارند عبارتند از:

URL های قابل خواندن برای مقالاتی که باید حاوی محتوای کلمات کلیدی باشند.
توضیحات متا داده ها
بهینه سازی تصاویر
افزایش استحکام پیوندها

هنگام نوشتن مقاله، اولین دستورالعمل فنی که باید در نظر داشت، آدرس سایتی است که در مورد آن نوشته می شود. URL یک وب سایت یکی از عناصری است که هم گوگل و هم مردم به آن توجه می کنند. نحوه خطاب شما باید مختصر و خوانا باشد. اجازه دهید URL وب سایت زیر را به عنوان نمونه بررسی کنیم:

www.domain.com/article-id-17598989958.html

این روش آدرس دهی بسیار طولانی است و از نظر بصری اصلاً جذاب نیست. همانطور که قبلاً گفته شد، آدرس باید قابل خواندن باشد و همچنین باید موضوع پست شما را در عنوان ذکر کند.

www.domain.com/keyword

توضیحات متا داده ها

در نتایج جستجوی گوگل، توضیحات متا خلاصه ای کوتاه است که نشان می دهد چه زمانی یک عبارت زیر لینک آبی نتایج گوگل جستجو می شود. در واقع، این خلاصه ای از اطلاعات موجود در مقاله شما است. توضیحات متا مهم است و اگر نویسنده محتوا به آن توجه نکند، گوگل به صورت خودکار بخشی از مقاله را برای این قسمت تزریق می کند. اما جدیدا این امر در بیشتر مواقع توسط خود گوگل انجام میشود.

مقاله ای در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو
می توانید محتوای خود را با کمک افزونه Yoast SEO یا سایر افزونه های سئو سایت مدیریت کنید. این افزونه از جمله به عنوان و آدرس مقاله شما توجه ویژه ای دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این افزونه، لطفاً به صفحه دیگر ما با نام “فاکتور های رتبه دهی گوگل ۲۰۲۲” مراجعه کنید.

بهینه سازی تصاویر
ترجیحاً عکس در حاشیه متن قرار داده شود تا خواننده مقاله را خسته نکند. طبیعتاً به خاطر داشته باشید که عکس هایی که استفاده می کنید باید از بالاترین کیفیت برخوردار باشند. از آنجایی که موتورهای جستجو برای تصاویر بهینه شده ارزش بالایی قائل هستند، استفاده از آنها بسیار مهم است. در عین حال، استفاده از تصویرسازی توجه خواننده را به خود جلب می کند و ماندگاری آن در خاطرات آنها را تضمین می کند.

مطلب پیشنهادی دیگر :   Ahrefs چیست ؟

توجه: اگر بهینه سازی تصویر به درستی انجام نشود، تاثیر منفی بر بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو خواهد داشت. ترجیحا از نسل جدید عکس ها با فرمت webp استفاده کنید که هم حجم عکس پایین باشد و هم کیفیت رو از دست ندهید

پیروی از این پیشنهادات می تواند به شما در بهبود عکس هایتان تا حد زیادی کمک کند:

با کاهش اندازه عکس ها در این پست، می توانید سرعت کلی زمان بارگذاری وب سایت خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید. نرم افزار فتوشاپ یکی از برنامه هایی است که ممکن است به شما در کاهش اندازه عکسی که گرفته اید کمک کند. بهتر است برای حفظ کیفیت عکس ها سایز عکس ها را کم کنید.
هنگام نامگذاری یک تصویر، ترجیحاً از یک کلمه کلیدی به عنوان نقطه شروع استفاده کنید.
متن جایگزین: شما باید توضیح مختصری را در این بخش قرار دهید، که اگر توضیح شامل یک کلمه کلیدی یا کلمات کلیدی نیز باشد، بهتر است.

افزایش استحکام پیوندها

یکی دیگر از دستورالعمل‌های فنی کلیدی که هنگام نوشتن مقاله باید به خاطر بسپارید، تقویت یا بهبود پیوندها است که برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو بسیار حیاتی است. بهتر است به موارد زیر توجه شود

برای تقویت پیوندها:

مطالب خود را به دیگران معرفی کنید: هر چه تعداد پیوندهایی که به مقالات شما اشاره می کنند بیشتر باشد، رتبه شما در موتورهای جستجو بالاتر خواهد بود. در نتیجه، شما باید از وب سایت های دیگر پیوندهایی به وب سایت خود ایجاد کنید. این مؤثرترین روش برای گسترش مواد شماست.

پیوندهای داخلی بیشتری را وارد کنید: پیوندهای داخلی در مقالات می توانند برای بهبود پیوند مفید باشند، اما از آنجایی که همه وب سایت ها متقاعد نشده اند که به محتوای وب سایت شما پیوند دهند، ترجیح داده می شود که ارتباطات داخلی بیشتری را وارد کنید. هنگامی که از پیوندهای داخلی استفاده می کنید، یکی از مزایای آن این است که موتور جستجو می تواند به سرعت سایت شما را ارزیابی کند و مطالب مناسب را برای شما دسته بندی کند، و سپس آن را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد. پیوند داخلی ساده ترین روش برای بهبود نتایج موتورهای جستجو است.
بازسازی لینک های شکسته: لینک های شکسته ای که خوانندگان را به مکان مناسب هدایت نمی کنند و با خطا در اعمال خود توجیه می شوند، همان لینک های شکسته ای هستند که باعث می شوند سایت در رتبه پایین تری در نتایج موتورهای جستجو قرار گیرد. همه پیوندها باید بررسی شوند زیرا اگر شخصی روی یکی از این پیوندها کلیک کند و خطا دریافت کند، ممکن است وب سایت شما را ترک کند و به خواندن آن مقاله ادامه ندهد.

پیوندهای افزودنی و متن بهبود یافته لنگر دو راه برای بهبود رتبه موتور جستجوی شما هستند. هر پیوند به طور کلی چیزی را ارائه می دهد که می توانید با جایگزین کردن یک کلمه کلیدی به جای عبارت “این قسمت را کلیک کنید” برای بهبود رتبه خود از آن استفاده کنید.
لطفاً به خاطر داشته باشید که می توانید از deadlinkchecker برای بررسی پیوندهای وب سایت خود استفاده کنید.

استفاده از سئو در مقاله شما این وب سایت قابلیت بررسی تا 2000 URL را در یک زمان دارد.

استانداردهای نوشتاری ذکر شده در مقاله را دنبال کنید تا مطمئن شوید که برای مشاهده موتورهای جستجو بهینه شده است.
اصول سئو نویسی شامل مجموعه ای از دستورالعمل ها است که می توانید در مقالات خود دنبال کنید تا تعداد زیادی از افراد را به محتوای خود جذب کنید.

مطلب پیشنهادی دیگر :   همه عناصر یک وب سایت موفق

اگر مطالب خوب و درجه یک تولید کنید اما مفاهیم سئو را در آن لحاظ نکنید، زمان و تلاش خود را هدر خواهید داد. اگر مقالات شما در لیست گوگل قرار نگیرد، تلاش شما بیهوده خواهد بود. در حالی که توجه به این موضوع ضروری است، باید محتوای سئو را نیز در وب سایت خود قرار دهید تا به جایگاه بالایی در موتورهای جستجو دست پیدا کنید. در نتیجه با رعایت قوانین تولید محتوا، قادر خواهید بود توکن های زیادی را با یک فلش هدف قرار دهید.

اصول نوشتن سئو به شرح زیر است:

بهینه سازی کلمات کلیدی اصطلاحی است که به فرآیند شناسایی و بهینه سازی کلمات کلیدی اطلاق می شود.
کلمات کلیدی را در عنوان محتوای خود بگنجانید.
کلمات کلیدی را در متن مقاله بگنجانید.
استفاده از کلمات کلیدی به عنوان راهنما تحلیل معنایی پنهان (LSA) نوعی تحلیل آماری است که به دنبال الگوها در داده ها می گردد.
از کلمات کلیدی در تگ های H2 و H3 استفاده کنید.
بهینه سازی کلمات کلیدی اصطلاحی است که به فرآیند شناسایی و بهینه سازی کلمات کلیدی اطلاق می شود.
وقتی صحبت از اصول نوشتن سئو می شود، بهینه سازی کلمات کلیدی مهم ترین رویکرد و اولین قدم است. بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که کلمات کلیدی در موتورهای جستجو بسیار مهم هستند. بهینه سازی موتور جستجو تکنیکی برای بهبود رتبه موتور جستجو با رعایت معیارهای خاص است.

کلمه کلیدی دقیقا چیست؟

به طور معمول، یک کلمه کلیدی کلمه یا عبارتی است که کاربران در گوگل جستجو می کنند و آنها را به وب سایت ما یا وب سایت های رقبای ما هدایت می کند.

برای چه نوع مقالاتی می خواهید از کلمات کلیدی استفاده کنید؟

برای شروع نوشتن محتوای مقالات خود، ابتدا باید نتایج جستجوی کلمه کلیدی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا مرتبط است یا خیر. در نتیجه، با انجام ارزیابی اولیه کلمات کلیدی در زمان صرفه جویی می کنید. ابتدا باید کلمه کلیدی هدف خود را قبل از شروع تولید محتوا شناسایی کنید تا مشخص کنید در حال حاضر برای کدام کلمه کلیدی رتبه بندی می کنید.
نکته: یکی از مهم ترین نکاتی که باید به خاطر بسپارید، انتخاب کلمات کلیدی چند بخشی یا چند هجایی است، زیرا انتخاب عبارات یک قسمتی، علاوه بر حجم جستجوی زیادی که دارند، مبارزه بین شما و رقبایتان را دشوارتر می کند و شانس مهم تر می شود در رتبه بندی موتور جستجو شاهد کاهش خواهید بود.

کلمات کلیدی را در عنوان محتوای خود بگنجانید.
قرار دادن یک کلمه کلیدی در عنوان پست یکی از ضروری ترین دستورالعمل هایی است که شما به عنوان تولیدکنندگان محتوا باید همیشه هنگام تولید محتوا به آن پایبند باشید. با گنجاندن یک کلمه کلیدی در عنوان، ممکن است نتایج رتبه بندی موتور جستجوی خود را بهبود بخشید.

کلمات کلیدی را در متن مقاله بگنجانید.
گنجاندن کلمات کلیدی در بدنه مقاله به یکی از مهم ترین تاکتیک های تولید محتوای سئو تبدیل شده است که باید همیشه به آن پایبند باشید. در مقالات 1000 کلمه یا کمتر باید از کلمه کلیدی سه بار استفاده کنید و در مقالات بیش از 1000 کلمه باید بیشتر از کلمه کلیدی استفاده کنید.

اما به یاد داشته باشید که اگر از کلمات کلیدی زیادی استفاده کنید، ممکن است گوگل تصمیم بگیرد که وب سایت شما را ممنوع کند

پس بهتر است کلمه کلیدی را به روش درخواستی در متن مقاله وارد کنید و در متن خود و همچنین خود کلمه کلیدی را برای کلمه کلیدی مترادف قرار دهید.

استفاده از کلمات کلیدی به عنوان راهنما تحلیل معنایی پنهان (LSA) نوعی تحلیل آماری است که به دنبال الگوها در داده ها می گردد.
اصطلاح “تحلیل معنایی پنهان” به این واقعیت اشاره دارد که محتوای شما با یک کلمه کلیدی مرتبط است. با استفاده از یک کلمه کلیدی در محتوای خود، به گوگل اطلاع می دهید که کلمات کلیدی مربوط به موضوع شما هستند، که به شما کمک می کند تا جایگاه بالاتری در موتورهای جستجو کسب کنید. استراتژی های رتبه بندی مانند اینها از مهم ترین استراتژی های موجود هستند. به عنوان مثال، هنگامی که یک عبارت را در گوگل جستجو می کنید، موتور جستجو به طور خودکار مطالب مرتبط را در پایین صفحه نتایج نمایش می دهد.

مطلب پیشنهادی دیگر :   محتوا سئو شده چیست ؟

مقاله ای در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو
از کلمات کلیدی در تگ های H2 و H3 استفاده کنید.
به جای نوشتن یک قطعه طولانی، ترجیح داده می شود که آن را به بخش های متعددی تقسیم کنید که هر بخش عنوان خاص خود را دارد. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که کلمه کلیدی را در تگ های H2 و H3 قرار دهید، زیرا این کار باعث جلب توجه موتور جستجو و کاربران می شود.

محتوای شما در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل چگونه است؟

با توجه به سه نکته زیر می توانید همیشه در صفحه اول گوگل باشید:

طول مقاله
مقالاتی که خیلی طولانی هستند توسط گوگل مورد توجه قرار نمی گیرند. تعداد کلمات مقالات باید بین 1000 تا 2000 کلمه باشد. در واقع، مقالات کوتاه همیشه به این معنی نیست که به سرعت در صفحه نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شوند. به خاطر داشته باشید که طول مقالات ممکن است بر اساس نوع موادی که شامل می شوند متفاوت باشد.

به عنوان مثال، هنگام نوشتن مطالب خبری، مقالات باید مختصر و ساده باشند. با این حال، هنگام نوشتن مقالات آموزشی و تشریحی، متن مقالات باید بیش از 1000 کلمه باشد.

خوانایی مقاله از نظر سئو مهم است.
محتوای خواندنی نشان می دهد که محتوای ما باید با درک انسان سازگار باشد تا برای کاربران قابل درک باشد. در نظر داشته باشید که مطالب شما نباید طوری نوشته شود که خواننده خسته شود. هنگام ایجاد مقاله، مهم است که قوانین ترکیب متن را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، طول پاراگراف ها نباید بیش از حد طولانی باشد. علاوه بر این، یکی از دستورالعمل هایی که باید رعایت کنید استفاده از فونت مناسب یا فونت استاندارد است.

مقالاتی در مورد سئو که به روز شده اند
گوگل توجه خاصی به محتوا دارد. از آنجایی که موتورهای جستجو دائماً در تلاش هستند تا اطلاعات به روز و دست اول را به مصرف کنندگان ارائه دهند، بهتر است مقالات وب سایت خود را به طور منظم به روز نگه دارید. به روز نگه داشتن مطالب کار سختی نیست. با افزودن مطالب جدید به مقالات موجود می توانید به سرعت مقالات خود را به روز کنید. این امر توجه موتورهای جستجو را به محتوای وب سایت شما جلب می کند. وقتی ارتقا می دهید، تاریخ به روز رسانی جدیدی اعمال می شود، اما می توان تصور کرد که چنین نخواهد شد. این مقاله مربوط به سال قبل است.

نتیجه گیری: برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان وب سایت خود، سعی کنید مقالاتی را به صورت اصولی و در عین حال شامل اطلاعات دست اول و به روز ایجاد کنید. از آنجایی که در این پست به اصول سئو نویسی پرداخته ایم، اگر به این دستورالعمل ها پایبند باشید و یک مقاله سئو بنویسید، می توانید رتبه بالاتری را در موتورهای جستجو کسب کنید. برای افزایش بازدیدکنندگان وب سایت، ترجیحاً تمام اقدامات ضروری را شخصاً انجام دهید. افزایش ترافیک اینترنت در نهایت می تواند منجر به افزایش درآمد برای یک شرکت شود، بنابراین مهم است که هنگام ایجاد یک قطعه سئو برای شرکت، اصول نوشتن سئو را جدی بگیرید.

در نهایت، امیدوارم که این مقاله آموزنده بوده باشد.