سئو سایت فروشگاهی

سئو وب سایت فروشگاهی

این پست همه جنبه های سئو فروشگاهی را به شما آموزش می دهد. ما همه چیز را از تحقیق کلمات کلیدی گرفته تا SEO فنی و ایجاد محتوا برای یک وب سایت فروشگاهی پوشش داده ایم.

بنابراین، اگر یک وب سایت فروشگاهی دارید و علاقه مند به افزایش ترافیک از طریق سئو هستید، این پست برای شما مناسب است!

چرا سئو برای وب سایت های تجارت الکترونیک حیاتی است؟

داده های جالب زیر را در مورد پول تولید شده توسط وب سایت های فروشگاهی با استفاده از SEO در نظر بگیرید:

  1. هنگامی که مصرف کنندگان تصمیم به خرید می گیرند، 44 درصد از مردم در سراسر جهان تجربه خرید خود را با انجام یک جستجوی آنلاین آغاز می کنند.
  2. موتورهای جستجو 44 درصد از ترافیک وب سایت های فروشگاهی را تشکیل می دهند.
  3. موتورهای جستجو 37.5 درصد از ترافیک کلی وب سایت های فروشگاهی را تشکیل می دهند.
  4. توزیع ترافیک در وب سایت های فروشگاهی
  5. ترافیک موتورهای جستجو 23.6 درصد از کل سفارش های انجام شده در تجارت آنلاین را تشکیل می دهد.
  6. درصد سفارشات تجارت آنلاین ایجاد شده توسط SEO

بنابراین، اگر به فکر افتتاح یک فروشگاه آنلاین و افزایش فروش از طریق سایت خود هستید، سئوی فروشگاهی ممکن است راهی عالی برای دستیابی به این هدف باشد، و ما چگونگی آن را توضیح خواهیم داد.

سئو سایت فروشگاهی - سئو سایت فروشگاهی

1: کلمات کلیدی فروشگاه را تعیین کنید

مهم ترین جنبه سئو برای یک وب سایت فروشگاه آنلاین، تحقیق در مورد کلمات کلیدی است.

با این حال، چرا این بسیار مهم است؟

زیرا این کلمات کلیدی هستند که تمام تلاش های سئو سایت شما را هدایت می کنند.

(به عنوان مثال، بدون کلمات کلیدی، نمی توانید صفحه محصول یا دسته بندی سایت خود را بهینه کنید.)

چه بخواهید چه نخواهید، این لیستی از کلمات کلیدی سایت شما است که بر سئوی فنی سایت شما نیز تأثیر می

گذارد، به همین دلیل است که آنها به معماری سایت و URL های صفحه شما نیاز دارند که حاوی کلمات کلیدی مرتبط باشد. عملکرد خود را بهینه کنید

همانطور که می بینید، تحقیق در مورد کلمات کلیدی یک جزء حیاتی در سئو وب سایت فروشگاهی است.

چگونه می توانم صفحات محصول و کلمات کلیدی دسته ها را کشف کنم؟

دروس متعددی در این زمینه بر این موضوع تمرکز دارد که چگونه بهترین کلمات کلیدی را در قالب اطلاعات کشف کنیم، یا از آن به عنوان “کلمات کلیدی” در زمینه سئو (کلید واژه های اطلاعاتی) یاد می کنیم.
کلمات کلیدی اطلاعاتی: اصطلاحاتی هستند که افراد برای به دست آوردن اطلاعات خاصی در مورد یک موضوع در گوگل وارد می کنند.

به عنوان مثال، چگونه می توانم قهوه ترک را بدون دستگاه دم کنم؟

اگرچه کلمات کلیدی آموزشی در وب سایت های فروشگاهی نقش دارند، اما باید به عنوان یک وب سایت فروشگاهی روی جستجوی محصولات سئو تمرکز کنید. به عنوان مثال، قهوه ترک بخرید.

در واقع، وقتی نوبت به بهینه سازی وب سایت فروشگاه شما می رسد، باید روی کلمات کلیدی مرتبط با اقلام خود تمرکز کنید، و در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده است:

  • دیجی کالا موجود می کند

دیجی کالا یک رقیب است، اگرچه یکی از محبوب ترین وب سایت های فروشگاهی ایرانی در حال حاضر است. برای شروع، از وب سایت دیجی کالا دیدن کنید و یک عبارت مرتبط با اقلام خود را در کادر جستجوی دیجی کالا تایپ کنید.
نتیجه جستجوی دیجی کالا برای “غذای سگ”

فرض کنید فروشگاهی دارید که غذا و لوازم حیوانات خانگی را به صورت آنلاین می فروشد. در کادر جستجوی دیجی کالا می بینید که چهار عبارت دیگر بر اساس عبارت «غذای سگ» توصیه شده است:
1- ترویج غذای سگ
2- غذای سگ در قوطی
3- غذای خشک مناسب سگ
4- غذای خشک سگ با کیفیت بالا

با این روش می توانید کلمات کلیدی خاصی را که مرتبط با آیتم های خود هستند به دیجی کالا اضافه کنید. علاوه بر این، می توانید در مورد نحوه شکار و تعیین قرار ملاقات برای اشیاء عتیقه راهنمایی دریافت کنید.

  • بررسی دسته بندی محصولات در وب سایت دیجی کالا و سایر رقبا

یکی از تکنیک‌های انتخاب کلمات کلیدی ایده‌آل برای دسته‌بندی محصولات، مقایسه وب‌سایت‌های فروشگاهی رقیب و سایت دیجی کالا است.

مطمئناً وب سایتی به اندازه دیجی کالا دارای دسته بندی های زیادی نیز خواهد بود، بنابراین احتیاط می شود که زیر مجموعه ها را به طور کامل بررسی کنید تا کلمات کلیدی ایده آل را برای دسته بندی های سایت خود انتخاب کنید.
به عنوان مثال، فرض کنید تصمیم دارید یک کسب و کار عکاسی آنلاین راه اندازی کنید و تجهیزات دوربین را بفروشید. برای کمک به یافتن عبارات مناسب برای دسته بندی سایت خود، می توانید از اصطلاحات دیجی کالا زیر الهام بگیرید:
وب سایت دیجی کالا دارای دسته بندی دستگاه ها و تجهیزات دوربین می باشد.

همچنین ممکن است از دسته بندی فروشگاه های اینترنتی تخصصی الهام بگیرید:
در وب سایت دیدانگر چندین دسته از آیتم های دوربین وجود دارد.

  • استفاده از وب سایت ویکی پدیا

ویکی‌پدیا وب‌سایت دیگری است که در آن می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط با محصول یا دسته وب‌سایت خود را جستجو کنید. برای این کار کافی است به ویکی پدیای فارسی بروید و عبارت خود را تایپ کنید.
از ویکی پدیا برای یافتن اصطلاحات مرتبط با عکاسی استفاده کنید.

  • استفاده از ابزار SEMrush

استفاده از ابزار SEMrush کمی با سه روش دیگر متفاوت است. با کمک سامراش، ممکن است کلمات کلیدی که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند را کشف کنید و از آنها الهام بگیرید.
از ابزار smash برای کشف کلمات کلیدی جدید استفاده کنید.

چگونه کلمات کلیدی را برای صفحات و دسته های محصول در وب سایت فروشگاه خود انتخاب کنم؟
تا اینجا، ما در مورد استراتژی‌هایی برای ایجاد فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار آنلاین شما بحث کرده‌ایم، اما سوال بعدی این است که کدام عبارات را برای سایت خود انتخاب و هدف قرار دهید.

آیا قرار است آن را انجام دهیم؟

چهار فرآیند زیر به شما کمک می کند تا لیست نهایی کلمات کلیدی را برای سایت خود ایجاد کنید:

1- برای جستجوی کلمه

این شاخص مهم ترین شاخصی است که باید هنگام انتخاب کلمه کلیدی مناسب بررسی شود. در واقع، اگر عبارتی حجم بالایی از جستجوهای گوگل را دریافت نکند، اهمیتی ندارد که نرخ تبدیل مشتری بالایی داشته باشد یا اینکه هدف قرار دادن آن به موقعیتی در صفحه اول گوگل منجر شود.

به طور طبیعی، به خاطر داشته باشید که تعداد ثابتی از عبارت ها را نمی توان به حجم جستجوی ماهانه در گوگل اختصاص داد. برای برخی مشاغل، 100 جستجوی ماهانه بیش از حد است، در حالی که برای برخی دیگر، 10000 جستجوی ماهانه کافی است.

البته، با گذشت زمان، می توانید تعیین کنید که کدام کلمات کلیدی بیشترین و کمترین جستجو را در کسب و کار شما دارند، اما برای برآورد دقیق تر، می توانید از برنامه هایی مانند kwfinder یا google keyword planner استفاده کنید.

با ابزار kwfinder حجم جستجو برای کلمات کلیدی خاص را تعیین کنید.

توجه: ارزش جستجوی ماهانه برخی از عبارات بر اساس فصل در نوسان است. به عنوان مثال، عبارت “خرید ژاکت مردانه” بیشتر در فصول سرد سال جستجو می شود، اما حجم جستجو برای این عبارت در طول تابستان به شدت کاهش می یابد. در نتیجه، هنگام استفاده از کلمات کلیدی با حجم جستجوی متغیر باید احتیاط کنید.

2- کلمه کلیدی خاص محصول

فرض کنید عبارت مورد نظر شما بیشترین حجم جستجوی ماهانه را دارد. با این حال، آیا این کلمه کلیدی نیز می تواند یکی از مهم ترین در وب سایت شما باشد؟

قطعا نه. این به این دلیل است که این اصطلاح ممکن است دقیقاً محصولی را که در وب سایت شما ارائه می شود توصیف نکند.
اگر اصطلاحی که برای سایت خود انتخاب کرده اید حتی اندکی با محصولاتی که می فروشید متفاوت باشد، ممکن است از طریق سئو اصلا فروش خوبی نداشته باشید و تعداد زیادی از بازدیدکنندگان سایت را ترک کنند. به عنوان مشتری ثبت نام نکنید.

بنابراین، قبل از انجام دو مرحله بعدی، باید اطمینان حاصل کنید که کلمه کلیدی انتخابی شما دقیقاً محصولات ارائه شده در سایت شما را توصیف می کند.

برای مثال، فرض کنید «چای سبز کیسه‌ای» را به عنوان یکی از اقلام خود می‌فروشید، اما پس از انجام تحقیقات، متوجه می‌شوید که «چای سبز پودری» نیز حضور قوی در موتور جستجو دارد و محتوا را ارائه می‌کند یا دسته‌بندی را ایجاد می‌کند. شما این کلمه کلیدی را وارد کرده اید. در این حالت، اگر کاربری به دنبال چای کیسه‌ای پودری باشد و به صفحه مربوطه در سایت شما مراجعه کند اما در عوض با «انواع چای سبز کیسه‌ای» مواجه شود، احتمال خرید کاربر از شما به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. بنابراین در این مرحله مجدداً بررسی کنید که کلمات کلیدی انتخابی شما کاملاً مرتبط با محصولات شما باشد.

3- هدف تجاری

قبل از انتخاب کلمه کلیدی برای سایت خود، باید مشخص کنید که چرا کاربر این عبارت را جستجو می کند. آیا شخصی که عبارت x را جستجو می کند واقعاً قصد خرید دارد یا صرفاً در جستجوی اطلاعات است؟

به عنوان مثال، کاربری که جستجوی «کفش زنانه» را انجام می‌دهد ممکن است به دنبال طیف وسیعی از مدل‌های کفش زنانه باشد، اما فردی که «خرید کفش زنانه» یا «قیمت‌گذاری کفش زنانه» را جستجو می‌کند به احتمال زیاد به دنبال مدل‌های خاص کفش زنانه است. تمایل بیشتری به خرید از یک وب سایت فروشگاهی دارد.
استفاده از ابزار SEMrush یک روش ساده برای بررسی سودآوری یک کلمه کلیدی است.
زمانی که یک عبارت را در این ابزار وارد می کنید، میزان رقابت و کلمات کلیدی مرتبط را مشاهده خواهید کرد.
اگر به ستون CPC نگاه کنید، می توانید ببینید که سایت ها برای هر کلیک کلمه کلیدی چقدر به تبلیغات گوگل پرداخت می کنند.
هزینه هر کلیک (CPC) عبارت «خرید بلیط هواپیما» را با ابزار سامراش بررسی کنید.
بدون شک، هرچه این تعداد بیشتر باشد، کلمه کلیدی پول بیشتری برای چنین سایت‌هایی تولید می‌کند و بازدیدکنندگانی که این عبارات را جستجو می‌کنند، به احتمال زیاد مشتریانی هستند که به دنبال خرید هستند.

4-مسابقه یا رقابت

و اکنون زمان آن است که در نظر بگیریم که رتبه بندی در صفحه اول گوگل برای یک ترم مشخص چقدر دشوار است.
ابزار SEMrush دارای قابلیتی به نام Keyword Difficulty است که درجه سختی رتبه بندی یک کلمه در گوگل را نشان می دهد.

املای کلمه “سختی” را در ابزار شکستن بررسی کنید.

برای کشف سختی یک کلمه کلیدی در SEMrush، کافی است آن را در قسمت Keyword Overview وارد کنید و سپس روی “Get Keyword Difficulty” کلیک کنید. کلمه شاخص دشواری عددی بین 0 تا 100 است که مقدار آن نزدیک به 100 است که نشان می دهد رقابت برای این عبارت دشوارتر خواهد بود.

تحقیق کلمات کلیدی و بهینه سازی صفحه

در این مرحله، تعیین می‌کنید که تا چه حد وب‌سایت‌های رقیب‌تان صفحات خود را برای کلمات کلیدی اولیه بهینه کرده‌اند. فرض کنید برای یک عبارت خاص در گوگل جستجو می کنید. اگر اکثر وب‌سایت‌ها از همان عبارات کلیدواژه اصلی استفاده می‌کنند، این شانس را دارید که با هدف قرار دادن دقیق عبارت، به جایگاه بالایی در گوگل برسید.

وب سایت های رقیب از همان کلمه کلیدی اصلی در سئو استفاده می کنند.
نکته: به خاطر داشته باشید که طبق الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل، بهینه سازی صفحات شما در اطراف یک عبارت خاص دیگر ضروری نیست و ممکن است با استفاده از مترادف های مختلف برای عبارت اصلی، موقعیتی در گوگل کسب کنید. اکنون، اگر بتوانید بر روی کلمه کلیدی اصلی خود بیشتر از رقیب خود تمرکز کنید، می توانید برای آن عبارت در گوگل رتبه بالاتری کسب کنید.

در این مرحله، شما باید فهرستی از عباراتی داشته باشید که در گوگل رتبه خوبی دارند و رقابت کمتری دارند.

از طرف دیگر، آنها ترافیک را به سایت شما هدایت می کنند. پس از تکمیل این مراحل، نوبت به ایجاد معماری صفحات فروشگاه آنلاین شما می رسد.

معماری وب سایت فروشگاه

معماری سایت یا سازماندهی صفحات سایت و روابط آنها با یکدیگر، یکی از اجزای حیاتی طراحی سایت و سئو است.
به خصوص اگر یک سایت خرید باشد!

این به این دلیل است که یک فروشگاه اینترنتی ممکن است تعداد صفحات زیادی داشته باشد و اگر این صفحات به درستی سازماندهی نشده باشند، می توانند مشکلات عمده ای در سئوی شرکت ایجاد کنند.

تجربه کاربری یا UX نیز هنگام ساخت یک وب سایت فروشگاهی حیاتی است. مصرف کنندگان باید بتوانند بدون زحمت در سایت شما حرکت کنند و خریدهای خود را تکمیل کنند.

عناصر مهمی که هنگام ساخت معماری وب سایت های تجارت الکترونیک باید در نظر گرفته شوند

هنگام توسعه معماری یک وب سایت فروشگاهی مناسب، این دو دستورالعمل طلایی را در ذهن داشته باشید و هر زمان که می خواهید یک وب سایت فروشگاهی ایجاد کنید، آنها را دنبال کنید:

اولین دستورالعمل طلایی این است که همه چیز را پایه و در عین حال پویا نگه دارید.

دومین قانون طلایی این است که بازدیدکننده باید سه بار یا کمتر کلیک کند تا از هر صفحه ای در سایت شما به صفحه اصلی برود.

افزودن دسته بندی جدید به سایت نیاز به مطالعه زیاد دارد و در نهایت ساختار سایت را پیچیده می کند.

صفحه اول یا صفحه نخست اکثر لینک های خارجی را در وب سایت های فروشگاه دریافت می کند.

لینک های متعدد به وب سایت های فروشگاهی به صفحه اصلی اشاره می کنند.
و اگر سایت شما دارای معماری پیچیده و در عین حال عمیق باشد (یعنی آخرین سطح صفحات شما بیش از سه کلیک با صفحه اصلی فاصله دارد)، قدرت و اعتبار صفحه اصلی به طور بهینه در صفحات سایت شما توزیع می شود.

در سایت فروشگاه، کاربر نباید بیش از سه بار کلیک کند تا به آخرین سطح صفحات برسد. توجه: اگر سایت شما در حال حاضر معماری مناسبی ندارد، صفحات موجود را تخریب نکنید و صفحات جدید را ناگهانی بسازید. در این مرحله از یک متخصص سئو کمک بگیرید. زیرا ممکن است برخی از صفحات شما نیاز به تغییر مسیر داشته باشند.
نمونه خوبی از معماری ویترین فروشگاه
گرافیک زیر یک معماری معتبر برای یک وب سایت فروشگاهی را نشان می دهد.

نمونه هایی از معماری درست یک وب سایت فروشگاهی
همانطور که می بینید، اختیارات صفحه اصلی به طور مساوی بین صفحات دسته بندی، زیر شاخه ها و کالاها تقسیم می شود. از آنجایی که این طراحی مناسب و اصولی است، به رتبه بندی صفحات سایت در گوگل کمک می کند و گوگل می تواند صفحات سایت را بسیار راحت تر ارزیابی و ایندکس کند.
علاوه بر این، معماری مناسب یک سایت باعث می شود کاربران احساس راحتی بیشتری کنند.

نمونه هایی از معماری برای سایت فروش پوشاک زنانه
بخش 3: بهینه سازی موتور جستجوی درون صفحه برای وب سایت های فروشگاهی
تا اینجا شما یاد گرفته اید که چگونه معماری بهینه را برای وب سایت فروشگاه خود ایجاد کنید و چگونه کلمات کلیدی مناسب را برای صفحات و دسته های محصول خود انتخاب کنید. در این مرحله باید بر روی بهینه سازی عناصر داخلی سایت برای اهداف سئو تمرکز کنید. یعنی در عملیات SEO On-Page.
در واقع، اکثر ترافیک در وب سایت های فروشگاهی توسط صفحات محصول و دسته بندی محصولات تولید می شود. به عنوان مثال، جستجوی «خرید کفش پاما بچه گانه صورتی» به طور قابل توجهی بیشتر از جستجوی «خرید کفش آنلاین» منجر به خرید می شود.
در اینجا نحوه بهینه سازی صفحات و دسته بندی های محصول برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر به وب سایت شما آورده شده است.

ویژگی های یک صفحه فروشگاهی بهینه شده چیست؟

مثال زیر از یک استراتژی موثر سئو برای یک وب سایت فروشگاهی را در نظر بگیرید:

بهینه سازی صفحات محصول در وب سایت فروشگاه
در این اینفوگرافیک نمونه ای عالی از یک صفحه محصول به خوبی بهینه شده در یک فروشگاه اینترنتی را مشاهده می کنیم…
بیایید با هم این شرایط را با جزئیات بیشتر بررسی کنیم …

برچسب عنوان:

برای افزایش کلیک کاربران در صفحه سایت خود، از عبارات توصیفی و جذابی مانند «خرید»، «ارزان»، «با تخفیف عالی» و غیره استفاده کنید.
اگرچه ممکن است معتقد باشید که قرار دادن یک کلمه کلیدی در تگ عنوان کافی است، اما به خاطر داشته باشید که وقتی کلمات توصیفی را در تگ عنوان کالاهای خود قرار می دهید، علاوه بر جذابیت بیشتر برای مشتری و افزایش نرخ CTR، تگ عنوان به دیده شدن وب سایت شما در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی Long Tail کمک می کند.
به عنوان مثال، فرض کنید که می خواهید برای یکی از دسته بندی های فروشگاه آنلاین خود “هدفون بی سیم بخرید”. به جای استفاده از عبارت “قیمت و خرید هدفون بی سیم” به عنوان عنوان خود، ترجیح داده می شود از عبارات اضافی متعددی استفاده کنید که افراد هنگام جستجوی این موضوع استفاده می کنند. به عنوان مثال، در این دسته از دیجی کالا، می توانید تگ عنوان خود را به صورت زیر بنویسید:

عنوان صفحه دسته بندی دیجی کالا برای هدفون های بی سیم.

عبارات توصیفی اضافی که افراد ممکن است هنگام جستجوی خرید آنلاین استفاده کنند عبارتند از:
کم هزینه روشن

 ارزان

 آنلاین

 بهترین

 ارسال رایگان

 و…

در برچسب عنوان، عباراتی را بگنجانید که به عنوان یک آهنربا برای کاربر کار می کنند، مانند “X درصد تخفیف” یا “کمترین قیمت”.
گوگل نرخ کلیک (CTR) را به عنوان یک عامل رتبه بندی در نظر می گیرد. در واقع، نرخ کلیک بهتر منجر به افزایش بازدید و خرید سایت می شود. در زیر برخی از کلمات مغناطیسی وجود دارد که می توانید در تگ عنوان صفحات وب سایت خود استفاده کنید:
X٪ تخفیف
مقرون به صرفه ترین قیمت
گارانتی و وارانتی
قیمت مناسب است.

هدف از برچسب عنوان چیست و چگونه نوشته می شود؟

متا تگ توضیحات :

از اصطلاحات توصیفی یا مغناطیسی در توضیحات متا استفاده کنید، مانند “بهترین قیمت بازار”، “ارسال رایگان”، “قیمت منصفانه” و غیره.
بهینه‌سازی توضیحات متا نیز جزء مهمی از تلاش‌های سئوی داخلی سایت است، زیرا تأثیر قابل‌توجهی بر نرخ کلیک (CTR) سایت دارد.

توضیحات متا را بنویسید که برای صفحات و دسته های محصول مناسب باشد.

عنصر توصیف متا همچنین می‌تواند حاوی عبارات توصیفی و مغناطیسی مشابه موارد استفاده شده در برچسب عنوان بالا باشد. به طور طبیعی، زیرا شما می توانید توضیحات متا طولانی تری ایجاد کنید. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که از کلمات کلیدی طولانی تری در هنگام نوشتن آنها استفاده می کنید.

می توانید از جملات زیر در تگ توضیحات متا سایت خود استفاده کنید:
امروز با مناسب ترین قیمت بازار خرید کنید.
5% تخفیف ویژه روی تمامی اجناس
برای مشاهده سایر اقلام با قیمت مناسب روی این لینک کلیک کنید.
مطمئن شوید که بهترین خرید با کمترین قیمت فصل است
فروش ویژه محصول

سئو سایت فروشگاهی - سئو سایت فروشگاهی

محتوای صفحات و دسته های محصول به شرح زیر است:

حداقل 1000 کلمه برای مقاله خود بنویسید و کلمه کلیدی را سه تا پنج بار درج کنید.
سئوی صفحه و دسته محصول یکی از چالش برانگیزترین جنبه های سئو سایت فروشگاهی است. شما باید بیشترین محتوای ممکن را برای این صفحات ایجاد کنید، و البته این مطالب باید به گونه ای نوشته شود که حداکثر نرخ تبدیل ممکن را به دست آورد.

سه نکته حیاتی که هنگام انتقال محتوای فروشگاه خود باید به خاطر بسپارید:
1- توضیحات محصول را بنویسید که بیش از 1000 کلمه باشد.
طبق نظرسنجی ها، صفحاتی که محتوای بیشتری دارند در گوگل امتیاز بیشتری کسب می کنند.
و البته این تأثیر به وب سایت های فروشگاهی نیز گسترش می یابد.
در واقع، Google می‌خواهد دقیقاً بداند محتوای شما در صفحه محصول چیست و محتوا به Google در انجام این کار کمک می‌کند.
از طرف دیگر، مطالبی که در مورد محصول منتشر می کنید به مصرف کننده کمک می کند تا در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کند. در نتیجه، تجربه کاربری سایت شما بهبود خواهد یافت.
طبیعتاً تعداد صفحات یک وب سایت فروشگاهی زیاد است و نوشتن بیش از 1000 کلمه برای هر صفحه دشوار خواهد بود. بنابراین، توصیه می کنیم بر روی 50 تا 100 مورد از مهم ترین صفحات یا دسته بندی های محصول در سایت خود تمرکز کنید و بیش از 1000 کلمه برای آنها بنویسید.

صفحه محصول نوت 10 دیجی کالا
به عنوان مثال، DJ Kala مطالب اضافی را برای سایت های محصولات کلیدی ایجاد می کند، مانند Note 10.
2. عبارت را در سراسر مقاله بگنجانید.
هنگامی که یک توضیح خوب و حرفه ای محصول ارائه کردید، وقت آن است که اطمینان حاصل کنید که از کلمه کلیدی تا حد امکان به دفعات در سراسر مطالب استفاده می کنید. این برای کمک به گوگل در تعیین موضوع صفحه ما است.
توزیع کلمات کلیدی در محتوای صفحه محصول در وب سایت دیجی کالا
نکته مهم: گوگل به کلمات کلیدی که در ابتدای یک متن ظاهر می شوند، وزن کمی بیشتر می دهد. بنابراین، مطمئن شوید که 100 خط اول مقاله شما حاوی یک کلمه کلیدی است.
عبارت را در متن اولویت بندی کنید.
3- استفاده از کلمات کلیدی که ارتباط تنگاتنگی با کلیدواژه اصلی دارند
علاوه بر این، شما باید کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی صفحه اصلی را در زبان محتوا بگنجانید.
به عنوان مثال، فرض کنید که می خواهید صفحه ای در سایت خود اختصاص داده شده به Galaxy Z Flip ایجاد کنید و آن را برای SEO بهینه کنید. در این سناریو صفحه دیجی کالا برای این محصول که شامل کلمه کلیدی Galaxy Z Philip می باشد به شرح زیر است:
فیلیپ گلکسی زد در دیجی کالا

URL صفحات:

آدرس صفحات باید مختصر و حاوی یک کلمه کلیدی باشد.
تجزیه و تحلیل بیش از یک میلیون وب سایت نشان داد که بین طول صفحه (URL) و رتبه بندی گوگل آن ارتباط وجود دارد و URL های کوتاه تر رتبه بالاتری دارند.
رابطه بین طول URL یک وب سایت و رتبه بندی آن در گوگل
هنگامی که یک وب سایت فروشگاهی ایجاد می کنید، URL های صفحات موجود در سایت شما به احتمال زیاد طولانی تر از سایر وب سایت ها هستند. زیرا دسته ها و زیر مجموعه ها نیز در صفحات وب سایت فروشگاه نمایش داده می شوند:

علاوه بر این، اگر URL های سایت شما بیش از حد طولانی شود، گوگل در تشخیص کلمه کلیدی اصلی سایت شما با مشکل مواجه خواهد شد.
به عنوان مثال، شکل زیر آدرسی را نشان می دهد که طولانی است و شامل کاراکترهای بی نیاز است.

یک URL وحشتناک برای صفحه محصول در وب سایت فروشگاه.

دو تا سه کلمه دیگر به صفحات دسته اضافه کنید:

https://example.com/camera-accessories

همین رویه را برای صفحه زیر مجموعه انجام دهید:

https://example.com/camera-accessories/camera-bag.
سپس در صفحه محصول، فقط کلمه کلیدی محصول را وارد کنید و از “-” برای جدا کردن کلمات کلیدی از همه این صفحات استفاده کنید:

https://example.com/camera-accessories/camera-bag/model-101c-camera-bag

نکته مهم: در برخی از سایت فروشگاه آنلاین، بخش های مربوط به دسته ها و زیر مجموعه ها حذف شده اند: به عنوان مثال:

https://example.com/model-101c-camera-bag

این باعث کاهش طول آدرس صفحه و افزایش تراکم کلمات کلیدی می شود. البته ما این گزینه را پیشنهاد نمی کنیم، اما اگر به درستی پیکربندی شود، ممکن است کاملا مفید باشد.

اگر صفحات مات فروشگاه آنلاین شما اکنون به این شکل پیکربندی شده اند، آنها را تغییر ندهید. زیرا انجام این کار هیچ تاثیری در رتبه بندی صفحات سایت شما نخواهد داشت.

پیوند داخلی:

اتصالات داخلی به صفحات مهم را فراهم می کند.
یکی از مزیت های سایت فروشگاهی برای ایجاد لینک داخلی این است که لینک های داخلی به صورت خودکار با توجه به ساختار سایت ساخته می شوند.

لینک سازی داخلی یکی از اجزای حیاتی سئوی فروشگاه است که باید آن را در اولویت قرار دهید.

علاوه بر این، هنگام ایجاد پیوندهای داخلی، باید از سایت هایی با بالاترین اعتبار و اعتبار به ضروری ترین دسته بندی و صفحات داخلی محصول پیوند دهید.

استراتژی پیوند داخلی برای وب سایت های فروشگاهی

به عنوان مثال، شما مقاله ای در وبلاگ سایت خود نوشته و منتشر کرده اید که به دلیل محتوای باکیفیت و در نتیجه اعتبار، تعداد زیادی بک لینک به دست آورده است.

علاوه بر این، صفحه ای در وب سایت خود برای محصول “Samsung A11” دارد که رتبه پنجم را در صفحه اول گوگل دارد. در این شرایط، یک روش هوشمندانه این است که از وبلاگ خود به صفحه محصول در سایت خود با استفاده از عبارت لنگر “تلفن سامسونگ A11” لینک دهید.

از کدهای اسکیما، مانند بررسی محصول، برای بهبود دید موارد در جستجوی Google استفاده کنید.

اگر می خواهید در نتایج جستجوی گوگل متمایز شوید، باید از Rich Snippets استفاده کنید.

وب‌سایت‌های فروشگاهی ممکن است از یکی از قوی‌ترین اشکال Rich Snippets سود ببرند: بررسی Rich Snape.

ریچ اسنیپ ارزیابی می کند

با این حال، چگونه می توانید این بیت های جذاب را در صفحات وب سایت خود قرار دهید؟ می توانید لیستی از کدهای دستوری را در سایت رسمی طرحواره (schema.org) مشاهده کنید که هر کدام برای نمایش نوع خاصی از اطلاعات در گوگل استفاده می شود. در واقع، کدهای شماتیک به گوگل و سایر موتورهای جستجو در رمزگشایی محتوای صفحات وب سایت شما کمک می کنند.

البته گنجاندن کدهای Schema در کد منبع سایت تضمینی برای نمایش آنها توسط گوگل نیست. این کمی قمار است، اما گنجاندن آنها شانس شما را برای ارائه متفاوت در گوگل افزایش می دهد.

شما می توانید به صورت دستی کدهای دستوری طرحواره را به وب سایت خود اضافه کنید، اما ما این تکنیک را تشویق نمی کنیم. در عوض، توصیه می کنیم از ابزار “راهنمای نشانه گذاری داده های ساختاری” گوگل استفاده کنید.

سئوی فنی فروشگاه

سئو فنی برای همه وب سایت ها حیاتی است، اما برای شرکت های تجارت الکترونیک بسیار حیاتی تر است. دلیل این امر این است که وب‌سایت‌های فروشگاهی معمولاً دارای تعداد زیادی صفحه هستند که مسائل فنی سئو مرتبط با سایت را افزایش می‌دهد.

بسیاری از صفحات سایت فروشگاه نیز تعداد کمی بک لینک دریافت می کنند. از این رو، در رقابت بین دو سایت فروشگاهی که از نظر بک لینک و محتوا قابل مقایسه هستند، انجام یک بررسی فنی حرفه ای سئو، رتبه را نسبت به رقبا افزایش می دهد و ارزش بررسی فنی سئو سایت را تقویت می کند.

چگونه ممیزی سئو سایت فروشگاه را انجام دهیم؟

چندین ابزار حرفه ای برای کمک به شما در تلاش وجود دارد، از جمله موارد زیر:

SEMrush

ScreamingFrog

Ahrefs

با کمک این ابزارها، می توانید تجزیه و تحلیل عمیقی از جنبه های فنی سئو فروشگاه آنلاین خود انجام دهید.

چگونه مشکلات سئوی معمولی در سایت های تجارت الکترونیک را حل کنیم؟

مسئله این است که سایت تعداد صفحات زیادی دارد.
وجود صدها، اگر نگوییم هزاران صفحه در وب سایت های فروشگاهی یک اتفاق نسبتاً معمولی است. این اغلب منجر به تکرار مطالب می شود که بهینه سازی کسب و کار آنلاین شما را دشوار می کند.

چرا این اتفاق می افتد؟

ویترین های خاص شامل طیف وسیعی از اقلام هستند و از آنجایی که این پیشنهادات متنوع نیاز به ایجاد محتوای تخصصی و متمایز دارند، در چندین صفحه در سایت از هم جدا می شوند. علاوه بر این، مواردی وجود دارد که یک دسته محصول دارای مدل های زیادی است (به عنوان مثال، ده سایز کفش مختلف)، که هر کدام URL منحصر به فرد خود را دارند.

چگونه این موضوع را حل کنیم؟
برای شروع، صفحاتی از اقلام خود را حذف کنید که هیچ فروشی نداشته اند، حتی در طول سال. طبق گفته پارتو لو، 80 درصد پول همیشه توسط 20 درصد خدمات یا اقلام تولید می شود که این امر در مورد وب سایت های فروشگاهی نیز صادق است.

قبل از حذف یک صفحه، Google Analytics را بررسی کنید تا مطمئن شوید که ترافیک بسیار کمی دریافت می کند.

صفحات-بدون-کاربر

اگر صفحه ای هیچ ترافیکی برای سایت شما ایجاد نمی کند، چه هدفی را دنبال می کند؟ این صفحات بین 5 تا 10 درصد از کل صفحات وب سایت های خاص و بیش از 50 درصد در سایر وب سایت ها را تشکیل می دهند.

پس از حذف این صفحات، زمان آن فرا رسیده است که بر روی بهینه سازی صفحات باقی مانده تا حد امکان تمرکز کنید.

مطالب تکراری یک مشکل است.
محتوای تکراری نیز یک فرکانس است

در وب سایت های تجارت الکترونیکی رخ نمی دهد و سایت شما ممکن است توسط الگوریتم پاندا گوگل مجازات شود.

خوشبختانه، ممکن است با توسعه محتوای منحصر به فرد و پیاده سازی تگ های متعارف از این مشکل جلوگیری شود.

چرا این اتفاق می افتد؟
دلایل متعددی برای تجمع مطالب تکراری در وب سایت های فروشگاه وجود دارد. در اینجا سه ​​مورد از مهمترین آنها وجود دارد:

به عنوان مثال، اگر به صفحه محصولی مشابه صفحه زیر دسترسی پیدا کنید و سپس فیلتر کنید

پاپ آپ ها یک URL منحصر به فرد ایجاد می کنند که وقتی خزیده می شود، باعث نگرانی محتوای تکراری در سایت شما می شود.

استفاده از فیلترها در دسته بندی صفحات منجر به ایجاد URL های تکراری می شود.
چگونه این موضوع را حل کنیم؟
برای حل این مشکل، ابتدا باید یک تگ noindex به سایت هایی که هیچ ترافیکی برای سایت شما ایجاد نمی کنند اضافه کنید و از این رو مطالب تکراری ایجاد کنید.

به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما URL های منحصر به فردی را در نتیجه طبقه بندی ویژگی های محصول ایجاد می کند، می توانید از تگ فهرست جدید برای آن صفحات استفاده کنید. وقتی تگ Navindex را به این صفحات اضافه کردید، وقت آن است که تگ متعارف (rel = “canonical”) را به این صفحات محتوای تکراری اضافه کنید.

تگ canonical به گوگل اطلاع می دهد که این سایت ها حاوی مطالب تکراری هستند یا بسیار شبیه به صفحه اصلی هستند و گوگل تشخیص می دهد که صفحه تگ canonical در این مرحله نباید به عنوان یک صفحه مجزا عمل کند.

از برچسب های متعارف در وب سایت فروشگاه خود برای جلوگیری از تکرار مطالب استفاده کنید.

تگ های Canonical همچنین تلاش های داخلی و خارجی لینک سازی سایت شما را افزایش می دهد. این به این دلیل است که صفحاتی که پیوند را دریافت می کنند از تگ متعارف برای انتقال قدرت پیوند به یک صفحه استفاده می کنند.

توجه داشته باشید: اگر در زمینه سئوی فنی سایت خود بی تجربه هستید، توصیه می شود از یک متخصص سئو کمک بگیرید و در حین استفاده از تگ canonical از راهنمایی های او پیروی کنید یا قبل از انجام این کار، آموزش های مناسب را دریافت کنید.

سئو سایت فروشگاهی - سئو سایت فروشگاهی

مطالب و صفحات ناکافی
یکی دیگر از مسائل مربوط به وب سایت های فروشگاهی، کمبود محتوا است. با توجه به این واقعیت که وب‌سایت‌های فروشگاهی ممکن است صدها یا هزاران صفحه و دسته محصول داشته باشند، ممکن است از صفحات خاصی برای تولید محتوا استفاده ناکافی شود و در نتیجه مطالب مختصری ایجاد شود که نتواند با محتوای سایت‌های رقیب رقابت کند.

علاوه بر این، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که صفحاتی با محتوای گسترده‌تر امتیاز بیشتری در گوگل دارند.

چرا این اتفاق می افتد؟
یکی از مشکلاتی که وب سایت های فروشگاهی با آن مواجه هستند، ایجاد محتوای اصلی و غیر تکراری برای تعداد زیادی از صفحات سایت است. به عنوان مثال، اگر برای یک نوع کفش کوهنوردی محتوا ایجاد می کنید، باید برای 25 نوع دیگر نیز محتوا ایجاد کنید.

چگونه این موضوع را حل کنیم؟
برای شروع، باید تعیین کنید که کدام صفحات سایت حاوی مطالب با کیفیت پایین هستند. پس از شناسایی این صفحات، باید بتوانید محتوای غنی را در این صفحات ایجاد کنید. این را می توان با استفاده از الگوی زیر انجام داد:

الگوی توسعه متن نمونه برای وب سایت های تجارت الکترونیک

ارائه اطلاعات دقیق و کامل محصول و بهبود صفحه توضیحات محصول با درج عکس مناسب محصول.

مشکل این است که صفحات به کندی بارگذاری می شوند.
سرعت سایت یکی از معدود ویژگی هایی است که گوگل مشخص کرده است الگوریتم هایش چگونه از سیگنال های مرتبط با آن استفاده می کنند.

نه تنها سرعت وب سایت بر سئوی وب سایت فروشگاه تأثیر می گذارد. همچنین بر رفتار خرید بازدیدکنندگان سایت شما تأثیر می گذارد. طبق نظرسنجی ها، کاهش سرعت سایت باعث می شود 29.8 درصد از بازدیدکنندگان از روند ثبت خرید سایت صرف نظر کنند.

چرا این اتفاق می افتد؟
سه عنصر حیاتی در کاهش سرعت ویترین نقش دارند:

مشکلات فنی با پلت فرم فروشگاه: برخی از سیستم های مدیریت محتوا (CMS) ذاتا کند هستند و بر خلاف وردپرس، کندی آنها با افزودن افزونه ها یا ویژگی های خاص بهبود نمی یابد.

در حالی که بدون شک تماشای عکس‌های باکیفیت از اقلام برای مصرف‌کنندگان فروشگاه‌های آنلاین جذاب‌تر است، این نوع تصاویر مقدار قابل توجهی از فضای صفحه را استفاده می‌کنند و زمان بارگذاری وب‌سایت را به تاخیر می‌اندازند.

هاست و سرور کند: کندی هاست و سرور نیز باعث کندی سایت می شود. به یاد داشته باشید که سرعت بارگذاری صفحه برای کاربران در یک وب سایت فروشگاهی بسیار مهم است. بنابراین، از ابتدا یک میزبان خوب انتخاب کنید.

چگونه این موضوع را حل کنیم؟
از هاست کافی استفاده کنید: نوع میزبانی که برای سایت خود نیاز دارید بر اساس عوامل مختلفی از جمله حجم ترافیک کاربر ورودی، هزینه ارائه دهنده هاست و امنیت تعیین می شود، اما باید اطمینان حاصل کنید که سرویسی که انتخاب می کنید مناسب است. از نظر عملکرد سایت

استفاده از CDN: استفاده از CDN یک راه حل ساده و مقرون به صرفه برای افزایش عملکرد وب سایت شما است. علاوه بر این، یک CDN می تواند به محافظت از سایت شما در برابر هکرها کمک کند.

بهینه سازی اندازه تصویر: اطمینان حاصل کنید که عکس هایی که در سایت خود ارسال می کنید هم از نظر اندازه کوچک و هم از نظر حجم فایل بزرگ هستند.

نتیجه
ما سعی کرده ایم حیاتی ترین ایده ها برای بهبود کسب و کار آنلاین شما را در یک پست خلاصه کنیم. اکنون وقت شماست که با اجرای این تدبیرها فروش خود را افزایش دهید

اگر خواستید میتوانید برای مشاوره رایگان با تیم سئو ما تماس بگیرید .

 

شماره تماس : ۰۲۱۹۱۳۰۳۰۹۵

یا در واتس اپ با شماره ۰۹۲۰۱۳۱۰۰۱۴

برای مشاوره در خصوص طراحی سایت فروشگاه اینترنتی با ما تماس بگیرید. با توجه به اینکه امروزه بسیاری از مردم زمان لازم جهت رفتن به بازار و انتخاب کالای مورد نیازشان را ندارند لذا سعی می کنند تا از وب سایت های فروشگاهی اینترنتی معتبر خریدشان را انجام دهند. بهترین راهکار جهت جذب اینگونه افراد فروش محصولات با کیفیت از طریق اینترنت می باشد . اگر شما وب سایت فروشگاهی داشته باشید افرادی که امکان رفتن به بازار را ندارند تمایل دارند از وب سایت های اینترنتی خرید کنند، چه بسا این اشخاص وب سایت شما را انتخاب کنند.

قدیم، برای معرفی یک کسب و کار یا محصول باید آن را دست می‌گرفتید و در هر کجا که امکان جذب سرمایه بیشتر و پیدا کردن مشتری بود، ساعت‌ها به توضیح و تفسیر می‌پرداختید تا مردم شما را بشناسند و با کسب و کارتان آشنا شوند. اما امروز، از روش‌های موثر و راحت‌تری می‌توانید آن‌ها را با کسب و کارخود آشنا کنید.

سئو سایت فروشگاهی

در این دنیا داشتن یک سایت می تواند زمینه ی رقابت بهتر شما را فراهم کند . نمایش محصولات، امکان خرید آنلاین، پشتیبانی و مشاوه برخی از مزایای ورود کارخانه ها به وب سایت ها است.

طراحی سایت فروشگاهی

باید در انتخاب شرکتی که قرار است کار طراحی نرم افزار را انجام دهد احتیاط کرد. و شرکتی را انتخاب نمود که دارای تجربه در عرصه مربوط باشد و پروژه های موفقی را به انجام رسانده باشد. ما با بهره گیری از بهترین زبان‌های برنامه نویسی، نیازهای شما را برآورده می‌سازیم.

تیم طراحان ما بعد از استماع کامل نیازهای مشتریان اقدام به طراحی می‌نمایند. ما نهایت پیچیدگی را در عین سادگی و زیبایی ارایه می‌کنیم.

هزینه طراحی سایت فروشگاهی

هزینۀ طراحی وب سایت چقدر می‌باشد؟

قیمت طراحی وب سایت با توجه به امکاناتی که برای یک پروژه پیاده‌سازی می‌شود، نسبت به سایر پروژه‌ها متفاوت است. تیم طراحی وب سایت، امکاناتی که مورد نیاز است را به واحد فروش اعلام می‌دارند و پس از نیاز سنجی و امکان‌سنجی فنی یک وب سایت، هزینۀ نهایی به کارفرما اعلام می‌گردد. درواقع، اگر سئو نتواند منجر به بازگشت و افزایش سرمایه شما شود، یک هزینه اضافی محسوب می‌شود.

این فضا امکان بهتر دیده شدن وجذب مشتری بیشتر را فراهم می کند. شکی نیست که ساخت وب سایت اولین قدم برای ورود شما به دنیای اینترنت است. ما در سئو با لبخند به خوبی این موضوع را درک می‌کنیم و مهارت و تجربه لازم برای ایجاد یک وب سایت با کیفیت و درخور نام شما را داریم