آمدن به صفحه اول گوگل

آمدن به صفحه اول گوگل

آمدن به صفحه اول گوگل آمدن به صفحه اول گوگل - آمدن به صفحه اول گوگل

آمدن به صفحه اول گوگل

همه کسانی که صاحب یک وب سایت هستند مایلند لینک سایتشان در صفحه اول گوگل نمایش داده شود و تمام تلاش خود را می کنند تا بهترین متخصصان سئو را برای رسیدن به این هدف جذب کنند. اما همانطور که مستحضر هستید در هر صفحه از نتایج گوگل تنها ده لینک نمایش داده می شود و برای اینکه در صفحه اول گوگل ظاهر شوید باید مراحل اولیه سئو را دنبال کنید که در صورتی که کلمه کلیدی انتخابی شما نباشد بسیار مهم است. یکی از متداول ترین کلمات جستجو شده و تک کلمه است.

برای اینکه در صفحه اول گوگل قرار بگیرید باید وب سایت شما برای موتورهای جستجو مانند گوگل بهینه شده باشد.

چندین الگوریتم، که هر کدام مجموعه قوانین خاص خود را دارند، در سال های اخیر توسط گوگل ایجاد شده است که به شما این امکان را می دهد تا به سادگی و به سرعت رتبه سایت خود را بهبود بخشید و پس از مدتی در صفحه اول جستجوهای گوگل ظاهر شوید.

البته، ما می خواهیم تأکید کنیم که این بستگی به نوع اصطلاحی دارد که انتخاب می کنید.

در این پست آموزش سئو، 10 تاکتیک را مرور می کنیم که به شما کمک می کند لینک وب سایت خود را در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل نشان دهید.

نام دامنه وب سایت یکی از ده راه, برای نمایش لینک ها در صفحه اول گوگل است.
نام دامنه باید مختصر باشد. البته این همیشه قابل دستیابی نیست. به عنوان مثال، www.foodshop.com  علیرغم این واقعیت که نام دامنه طولانی دارد، ممکن است به دلیل ایده آن از نظر برندسازی کاملاً سودمند باشد.

با این حال، حتی مهم‌تر از مختصر بودن نام دامنه، تطبیق مفهومی آن با محتوای سایت است، یعنی استفاده از کلمات کلیدی برای کمک به موتورهای جستجو و افراد برای درک موضوع صفحه و به خاطر سپردن آسان‌تر آن.

وقتی شخصی در اینترنت به دنبال چیزی می گردد، موتورهای جستجو نه تنها به محتوای وب سایت شما نگاه می کنند، بلکه به دامنه نیز نگاه می کنند. استفاده از کلمات کلیدی مشابه انگلیسی به بهبود سایت شما کمک می کند زیرا نام دامنه اولین جایی است که گوگل تجزیه و تحلیل می کند تا اطمینان حاصل کند که اگر حاوی هرزنامه باشد در نتایج جستجو ظاهر نمی شود.

به عنوان مثال یکی از صفحات سایت ما دارای عنوان اطلاعات دقیق است و در سایت شبکه اجتماعی لینکدین را می توانید در این صفحه پیدا کنید. همانطور که مشاهده می کنید، علاوه بر اصطلاح فارسی که در عناوین داخلی استفاده می شود، کلمات کلیدی متناظر را در نام دامنه قرار داده ایم که البته پیشنهاد می شود برای جلوگیری از سردرگمی تا حد امکان کوتاه باشد. این به تعداد زیادی از صاحبان وب سایت کمک می کند تا سایت خود را در صفحه اول گوگل نشان دهند.

مطلب پیشنهادی دیگر :   جستجوی کلمات کلیدی

متا تگ عنوان title meta tag

متا تگ عنوان یکی از ضروری ترین متا تگ ها در بهینه سازی موتورهای جستجو است و تاثیر بسزایی در نمایش یا عدم نمایش سایت در صفحه اول گوگل دارد.

عنوان صفحه یکی از اولین مواردی است که گوگل به آن نگاه می کند و همچنین یکی از مهمترین آنها است. عناوین صفحات باید بین 30 تا 60 کاراکتر طول داشته باشند و باید شامل کلمات کلیدی اصلی صفحه باشند. ترجیح داده می شود بین کلمات کلیدی که دارای کاراکترهای خاصی مانند – یا | هستند، جابه جا شود به جای بین کلمات کلیدی معمولی رها کنید.

خالی گذاشتن این متا تگ به گوگل این امکان را می دهد که حدس بزند و عبارتی را با عبارتی که مرتبط با محتوای شما است جایگزین کند. همچنین بهتر است از بیش از 60 کاراکتر استفاده نکنید زیرا گوگل فقط 512 پیکسل را برای این فضا در نظر گرفته است و هر چیزی طولانی تر به صورت یک خط نقطه نشان داده می شود. البته طبق آخرین آپدیت ها تا 65 قابل استفاده است.

متا تگ توضیحات  description Tag

اگر چه متا تگ توضیحات در صفحه وب سایت شما نمایش داده نمی شود، اما یکی از مهم ترین متغیرها در تعیین اینکه آیا سایت شما در صفحه اول گوگل ظاهر می شود یا خیر است. فقط در صفحه نتایج جستجوی گوگل قابل مشاهده است، بنابراین باید در این متا تگ توضیحاتی از محتوای کلیدی وب سایت خود ارائه دهید.

طول کاراکتر این متا تگ باید بین 70 تا 150 کاراکتر باشد. هر چیزی بیشتر از این باعث می شود که به صورت یک خط نقطه چین نمایش داده شود که می تواند تأثیر منفی بر امتیاز شما برای حضور در صفحه اول گوگل و همچنین رتبه کلی شما داشته باشد. همچنین بهتر است کلمه کلیدی اصلی را دو بار تکرار کنید.

برچسب H1 برای عنوان

از آنجایی که عنوان پست شما شبیه به این است، در بالای محتوای سایت یا نزدیک به آن ظاهر می شوید، همانطور که عنوان این مقاله در اینجا انجام می شود. این باید از متاتگ عنوان شما متمایز باشد و نباید با اصطلاحات سئو نوشته شود. البته، کلمه کلیدی باید گنجانده شود، اما باید کاربر پسند و همچنین موتورهای جستجوگر پسند باشد.

مطلب پیشنهادی دیگر :   11 ترفند افزایش سرعت ایندکس مطالب وب سایت

نکته مهم این است که شما باید فقط یک بار در هر صفحه از تگ H1 استفاده کنید و تگ های h2 و h3 به ترتیب برای عنوان های فرعی و هدرهای اصلی استفاده می شوند. علاوه بر این، اگر متا تگ عنوان را خالی بگذارید، گوگل به طور خودکار تگ H1 را در نتایج جستجو نمایش می دهد و به گوگل و بازدیدکنندگان سایت اطلاع می دهد که محتوای سایت شما در مورد چیست. در واقع تگ H1 یکی از کلیدی ترین و حیاتی ترین تگ ها در محتوای وب سایت است وتاثیر قابل توجهی در نمایش یا عدم نمایش سایت شما در صفحه اول گوگل دارند.

کلمات کلیدی که در داخل متن ظاهر می شوند

استفاده صحیح از کلمات کلیدی در محتوا مهمترین عامل در بهبود رتبه سایت و اطمینان از نمایش آن در صفحه اول نتایج گوگل است. درک نحوه گنجاندن کلمات کلیدی در متن وب سایت بسیار مهم است. استفاده بیش از حد باعث جریمه گوگل خواهد شد، در حالی که استفاده کم تاثیری بر توانایی سایت شما برای نمایش در صفحه اول گوگل نخواهد داشت.

محتوا باید حداقل 500 کاراکتر داشته باشد تا گوگل آن را به عنوان یک مقاله در نظر بگیرد، با این حال معمولاً توصیه می‌شود که اگر می‌خواهید نتیجه بهتری از Google بگیرید، تعداد نویسه‌های محتوا بین 1200 تا 1600 باشد. علاوه بر این، تراکم کلمات کلیدی باید بین 1 تا 3 درصد باشد و هر چه استفاده از کلمات کلیدی در چند پاراگراف اول هدفمندتر باشد، بهتر است.

از تگ های ALT برای عکس ها استفاده کنید.

تگ alt شبیه متا تگ های عنوان و توضیحات است که یک تصویر را مشخص می کند. این برچسب به جستجوی عکس ها در موتور جستجوی گوگل کمک می کند. در صورتی که کاربر به دنبال عکسی در قسمت تصویر گوگل باشد، این احتمال وجود دارد که عکس شما در چند قسمت اول نتایج جستجو ظاهر شود.

برای اینکه این برچسب و عکس ها موثر باشند، باید هم با موضوع اصلی وب سایت شما و هم به کلمات کلیدی اصلی مرتبط با این پست مرتبط باشند. هنگامی که عکسی ارسال نمی شود، این متن در جای خود نشان داده می شود و به سایت کمک می کند تا در صفحه اول نتایج گوگل رتبه بالاتری کسب کند. این واقعیت که تگ‌های alt برای هر تصویر باید از یکدیگر متمایز باشند بسیار مهم است.

مطلب پیشنهادی دیگر :   تحلیل سئو سایت و آنالیز وب سایت

اتصال به نوشته های دیگه با لینک داخلی

پیوندهای داخلی، هایپرلینک هایی هستند که صفحات یک وب سایت را که به صورت داخلی به یکدیگر مرتبط هستند، به هم متصل می کنند. می توان آنها را به عنوان یک نوع بک لینک در نظر گرفت، با این حال آنها به جای بک لینک خارجی، بک لینک داخلی هستند. نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که متن لنگر پیوندهای داخلی باید هم کلمه کلیدی صفحه مورد نظر و هم پیوند محتوای بین سایت های لینک شده مورد نظر را داشته باشد. مهم ترین مزیت لینک های داخلی این است که تردد در سایت را برای افراد ساده تر می کند، که می تواند تأثیر قابل توجهی بر توانایی سایت شما برای نمایش در صفحه اول صفحه نتایج جستجوی گوگل داشته باشد.

اتصال به سایت های دیگر با لینک خارجی

پیوندهایی به سایت های دیگر وجود دارد که شما ارائه می دهید یا پیوندهایی که از سایت های دیگر دریافت می کنید. ظاهر شدن این پیوندها در صفحه اصلی Google بسیار مهمتر از ظاهر شدن پیوندهای داخلی در صفحه اصلی Google است، به خصوص اگر از سایت های رسانه های اجتماعی آمده باشند. هرچه محتوای وب سایت شما مرتبط تر باشد، شانس شما برای به دست آوردن اتصالات خارجی به سایت شما بیشتر است.

زمان بارگذاری سایت

سرعت سایت یکی از مهم ترین متغیرهایی است که باید در هنگام تعیین اینکه آیا وب سایت شما در صفحه اول گوگل قرار دارد یا خیر، در نظر بگیرید. حتی اگر تمام پارامترها رعایت شوند، اگر زمان بارگذاری سایت شما بیش از حد باشد، تأثیر مخربی بر رتبه موتور جستجوی شما خواهد داشت. سرعت بارگذاری پایین نه تنها تأثیر بدی بر سئوی شما می گذارد، بلکه باعث می شود افراد سایت شما را رها کنند. حتی یک ثانیه مکث در فرآیند بارگذاری اثر مخربی خواهد داشت.

نقشه سایت

حفظ تمرکز بر این واقعیت که ابتدا باید سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید و این موفقیت آمیز نخواهد بود مگر اینکه نقشه سایتی داشته باشید که آنها را با نقشه ناوبری عمومی آشنا کند.

در نتیجه نقشه سایت باید واضح، خوانا و به روز باشد و هر تغییری که در سایت ایجاد می کنید باید به محض ایجاد در فایل نقشه سایت منعکس شود. داشتن نقشه سایت به موتورهای جستجو امکان می دهد وب سایت شما را راحت تر مرور کنند و به شما امکان می دهد در صفحه اول گوگل ظاهر شوید.