نحوه کار با گوگل ترندز

نحوه کار با گوگل ترندز

نحوه کار با گوگل ترندز نحوه کار با گوگل ترندز - نحوه کار با گوگل ترندز

نحوه کار با گوگل ترندز

گوگل ترندز (Google Trends)، یک ابزار گوگل، داده های زیادی را برای تحقیقات کلمات کلیدی فراهم می کند. در لاتین، اصطلاح “Trends” به یک تمایل یا میل اشاره دارد. تقریباً به طور قطع چنین اصطلاحی را هنگام مرور وب سایت های خارجی دیده اید. به طور معمول، بخش ترند یا ترند هر وب سایت، جهت گیری کاربر را برای هر قسمت نمایش می دهد. افراد متعددی در مکان‌های مختلف و در زمان‌های مختلف ممکن است علایق خاصی داشته باشند که اغلب در بخش ترند نشان داده می‌شوند.

به عنوان مثال، در منطقه پرطرفدار وب‌سایت YouTube، می‌توانید ویدیوهایی را که بیشترین بازدیدها یا درخواست‌ها را در بازه‌های زمانی مختلف دارند مشاهده کنید.

Google Trends اکنون همین عملکرد را برای شما انجام می دهد. با انتخاب ملت مورد نظر می توانید به سرعت جستجوی کلمه کلیدی را انجام دهید. سپس متوجه خواهید شد که چه کلمات کلیدی با کلمه کلیدی شما مرتبط هستند و چه عباراتی در گوگل تقاضای زیادی داشته اند. این ابزار همچنین دارای چندین قابلیت باورنکردنی است که در بخش بعدی این پست آموزشی Google Trends با جزئیات بیشتر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

موارد زیر گزیده ای از مرکز راهنمای Google Trends است:

روندها داده های جستجو را به منظور تسهیل مقایسه بین عبارات تغییر می دهند. هر نقطه داده تقسیم بندی می شود تا امکان مقایسه بین محبوبیت نسبی و کل جستجوهای جغرافیایی و همچنین بازه زمانی نمایش داده شود. به عبارت دیگر، محبوبیت نسبی، نسبت حجم جستجوی یک پرس و جو به مجموع حجم جستجوی تمام پرس و جوهای فهرست شده است. سپس اعداد جمع آوری شده بر اساس متن برای همه جستجوها بر 0 تا 100 تقسیم می شوند.

Google Trends یک ابزار رایگان است که نشان می دهد در حال حاضر کدام موضوعات در افکار مردم در سراسر جهان ترند هستند. این برنامه طیف گسترده ای از رویدادها، بزرگ و کوچک، جهانی و محلی، و همه چیز را در بر می گیرد. این ابزار آگاه است که کل جهان هر چهار سال یکبار حدود دو هفته را صرف بحث در مورد المپیک می کند.
این موتور جستجوی آنلاین علاقه کاربر را به موضوعات مختلف مشخص می‌کند، داده‌های جستجوی نمونه‌برداری شده را تجزیه و تحلیل می‌کند و سپس آن را در یک نمودار آسان برای خواندن ارائه می‌کند.
Google Trends دارای داده هایی است که قدمت آن به سال 2004 باز می گردد، و زمانی که غول جستجو در سال 2015 گسترش یافت، همه داده ها در زمان واقعی به روز می شوند. بهترین جنبه این است که این یک ابزار رایگان است که همه ممکن است از آن استفاده کنند. است. شما حتی نیازی به ایجاد یک حساب Google Analytics یا Google Search Console مشابه حساب فعلی خود ندارید.

Trends جستجوهای مکرر برای یک فرد را در مدت زمان کوتاهی فیلتر می کند و تصویر کامل تری ارائه می دهد. مهم است به خاطر داشته باشید که Trends فقط آمار عبارات رایج را نمایش می دهد (حجم کم به صورت 0 ظاهر می شود).

چگونه باید از Google Trends استفاده کنیم؟
Google Trends چه ویژگی هایی را ارائه می دهد؟
آیا این ابزار توانایی نمایش رقبای ما را دارد؟
چگونه می توان از ابزار Google Trends برای کمک به بهبود و بهینه سازی کلمات کلیدی استفاده کرد؟
Google Trends داده های خود را از کجا به دست می آورد؟
Google Trends – آنها چه هستند؟
قبل از تلاش برای کار با Google Trends، لازم است درک کاملی از ماهیت آن داشته باشید. Google Trends ابزاری برای مقایسه محبوبیت عبارات در موتور جستجوی گوگل است. علاوه بر این، این ابزار دارای قابلیت‌های دیگری است که به شما امکان می‌دهد تا درک کاملی از محبوب‌ترین جستجوهای گوگل برای عبارت خود به دست آورید.

در واقع، Google Trends یک ابزار رایگان است که هر وب سایتی ممکن است از آن برای جمع آوری داده های ارزشمند استفاده کند.
پایگاه داده گوگل کلمات و عبارات وارد شده توسط کاربران را در موتور جستجوی گوگل ذخیره می کند. با این حال، گوگل با استفاده از ابزار Google Trends این کار را برای افرادی که مایلند در گوگل اولین باشند، آسان کرده است.
این نه تنها به نفع مدیران وب سایت است، بلکه تأثیر مستقیمی بر شهرت موتور جستجوی گوگل دارد.
هرچه یک موتور جستجو موثرتر به خواسته‌های کاربر واکنش نشان دهد، رتبه رضایت کاربر بالاتر می‌رود و تعداد افرادی که به گوگل مراجعه می‌کنند بیشتر می‌شود.

مطلب پیشنهادی دیگر :   جستجوی کلمات کلیدی

مزایای Google Trends
همانطور که قبلاً گفته شد، وب سایت Google Trends دارای قابلیت های فراوانی است. در زیر خلاصه ای از مزایای آن آمده است:

با استفاده از محبوب ترین اصطلاحات و انجام یک موتور جستجو، درک خود را از مخاطبان خود بهبود بخشید.
دو کلمه کلیدی محبوب برای راه اندازی کسب و کار خود را در دنیای اینترنت مقایسه کنید.
آشنایی خود را با رقبای خود بهبود بخشید
سئو و محتوای خود را تقویت کنید تا مطالبی را ایجاد کنید که بیشتر با خواسته های کاربران شما مرتبط باشد.
با جستجوی Google Trends، عبارت مناسب را انتخاب کنید.
سئوی محلی خود را با استفاده از اطلاعات منطقه ای ارائه شده توسط این برنامه بهبود بخشید.
با درک نحوه استفاده از Google Trends، به تمام مزایای ذکر شده دست خواهید یافت.

چگونه از Google Trends بیشترین بهره را ببریم؟

در بخش قبل با مزایای Google Trends آشنا شدید. در بخش های بعدی، هر یک از این سناریوها را از دریچه آموزش Google Trends بررسی خواهیم کرد. برای آدرس دادن نحوه استفاده از Google Trends، ابتدا باید بگوییم که استفاده از آن واقعاً ساده است. برای شروع، خبر خوب این است که این سرویس کاملا رایگان است. داشتن یک آدرس ایمیل به شما این حق را می دهد که از همه ویژگی های آن استفاده کنید.

به سادگی Google Trends را جستجو کنید و به وب سایت Google Trends بروید. هنگامی که برای اولین بار به وب سایت دسترسی پیدا می کنید، با صفحه زیر روبرو می شوید:

نحوه کار با گوگل ترندز - نحوه کار با گوگل ترندز

نحوه استفاده از Google Trends، نحوه برخورد با Google Trends و نحوه استفاده موثر از Google Trends را بیابید.

در تصویر بالا که در مقابل صفحه اصلی Google Trends ارائه شده است، نمونه ای از جستجوی کلمه کلیدی در پایین کادر جستجو ارائه شده است. این اطلاعات ممکن است از جستجوهای انجام شده در سراسر قاره ها یا داخل یک کشور منفرد به دست آمده باشد.

در زیر چند نکته برای شروع کار با Google Trends آورده شده است. این سرویس Google به روش‌های مختلفی استفاده می‌شود و اگر توصیه‌های آموزشی Google Trends را به طور کامل دنبال کنید، می‌توانید از آن برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید.

Google Trends می تواند به شما در درک بهتر مخاطبان کمک کند.
هنگامی که یاد گرفتید مخاطبان شما چه کلمات کلیدی را بیشتر در گوگل تایپ می کنند، می توانید به سرعت سئوی خود را بهینه کنید و کسب و کار خود را گسترش دهید.

در شکل زیر، جستجوی Google Trends را برای آموزش سئو کلمه کلیدی انجام دادیم:

نحوه کار با گوگل ترندز - نحوه کار با گوگل ترندز

تجزیه و تحلیل Google Trends، نحوه استفاده از Google Trends، راهنمای Google Trends

همانطور که می بینید، بخش اول شامل نموداری است که نسبت جستجوهای این عبارت را در یک دوره زمانی مشخص نشان می دهد. می توانید از فیلترها برای محدود کردن نتایج این جستجو استفاده کنید.

موتور جستجوی محلی:

این زیرمجموعه ای از جستجوی گسترده است که شامل جستجوهایی می شود که در بسیاری از کشورها به جای یک ایالت یا استان واحد انجام می شود. این ممکن است یک ابزار عالی برای رشد یک تجارت و به دست آوردن یک درک محکم از مخاطبان محلی شما باشد.

جستجو برای زمان:

همانطور که از نامش می‌گوید، می‌توانید جستجوی خود را با تعیین یک بازه زمانی محدود کنید.

جستجوی انبوه:

این قسمت به شما امکان می دهد با انتخاب از بین دسته بندی های مختلف، جستجوی خود را محدود کنید. این دسته‌ها شامل زیرمجموعه‌هایی مانند هنر، خودرو و فناوری هستند.

نوع جستجو:

شامل جستجوهای تصویر و اخبار، و همچنین خرید Google برای جستجوهای فروشگاه خاص و جستجوی YouTube برای انجام جستجو در وب سایت YouTube است. البته خرید گوگل برای اکثر اصطلاحات ایرانی بی فایده است.

نمودار بالا جستجوی عبارت را نشان می دهد. ما جستجوی چند عبارت کلیدی را در نمودار زیر قرار داده ایم. این به شما امکان می دهد اصطلاحات مختلف را با هم مقایسه کنید. این عنصر از وب سایت Google Trends ممکن است به روش های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد.

مطلب پیشنهادی دیگر :   ساخت بک لینک های با کیفیت با معرفی بیش از ۱۰۰ سایت

Google Trends چیست؟

نحوه کار با گوگل ترندز - نحوه کار با گوگل ترندز

این نمودارها نشان می دهد که چگونه عبارت جستجو در سال گذشته تکامل یافته است. با توجه به داده های بالا، عبارت «طراحی سایت» بیشتر از سئو جستجو می شود و این تمایل در طول زمان با سئو مطابقت داشته است. این نمودار نشان می دهد که چگونه بهینه سازی وب سایت در طول زمان محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

Google Trends تکنیکی برای افزایش فروش در دنیای آنلاین است.
با آشنایی با Google Trends، ممکن است ایده های جدیدی برای محصول و محتوا ایجاد کنید. نحوه استفاده مؤثر از Google Trends ممکن است به طور بالقوه ایده های جدیدی برای شرکت در اختیار شما قرار دهد.

نمودار زیر عبارات فروش موبایل و فروش لپ تاپ را طبق گزارش Google Trends مقایسه می کند:

نحوه کار با گوگل ترندز - نحوه کار با گوگل ترندز

Google Trends: چگونه از آن استفاده کنیم، چگونه با آن کار کنیم

همانطور که در نمودار مشاهده می شود، فروش موبایل بیشتر از فروش لپ تاپ جستجوهای گوگل را دریافت می کند. این نشان می دهد که با درک کامل نحوه استفاده از Google Trends، می توانید از این عملکرد استفاده کنید و کالاهایی را در فروشگاه آنلاین خود قرار دهید که بیشترین جستجوهای Google را دریافت می کنند.

نحوه استفاده از Google Trends، نحوه برخورد با Google Trends و نحوه استفاده موثر از Google Trends را بیابید.

هنگامی که یک عبارت را در Google Trends وارد می کنید، نمودار و اطلاعات بالا ظاهر می شود. با استفاده از دو عبارت «فروش موبایل» و «فروش لپ‌تاپ» در تصویر بالا، بخش زیرمنطقه تفکیک مقایسه شده به شما در تعیین مکان افرادی که جستجو کرده‌اند کمک می‌کند.

نحوه کار با گوگل ترندز - نحوه کار با گوگل ترندز

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می شود، پنج استان تهران، البرز، آذربایجان شرقی، فارس و گیلان بیشترین تعداد جستجو برای این موضوعات را داشته اند.

نحوه استفاده از Google Trends، نحوه برخورد با Google Trends و نحوه استفاده موثر از Google Trends را بیابید.

منطقه علاقه بر اساس زیرمنطقه در نمودار بالا کلمات کلیدی مرتبط با عبارت جستجو شده را نشان می دهد. نمودار بالا، در زیر بخش جستجوهای مرتبط هر کلمه، عباراتی را نشان می دهد که اخیراً بیشتر جستجو شده اند.

آیا افراد بیشتر به دنبال متا تگ می گردند یا متا تگ؟
اصطلاح “متا تگ” را فرض کنید. آیا افراد بیشتر به دنبال متا تگ های بدون فاصله هستند تا متا تگ های دور؟

در Google Trends، به سرعت یاد خواهید گرفت که چگونه عبارت مورد نظر خود را بنویسید و آن را در محتوای خود بگنجانید.

به مثال زیر توجه کنید:

نحوه استفاده از Google Trends، نحوه برخورد با Google Trends و نحوه استفاده موثر از Google Trends را بیابید.

همانطور که در این تصویر مشاهده می کنید، عبارت متا تگ بیشتر توسط مردم جستجو شده است. در نتیجه، ممکن است از همین کلمه در بسیاری از مقالات برای افزایش دید استفاده کنید.

نحوه کار با گوگل ترندز - نحوه کار با گوگل ترندز

یک تصویر دیگر:

نحوه استفاده از Google Trends، نحوه برخورد با Google Trends و نحوه استفاده موثر از Google Trends را بیابید.

هنگامی که اصطلاحات فرآیند و فرآیند با هم مقایسه می شوند، مشخص می شود که عبارت فرآیند که حاوی سرپوش نیست، بیشتر جستجو شده است.

نحوه کار با گوگل ترندز - نحوه کار با گوگل ترندز

این استراتژی برای شما کاملاً مفید خواهد بود. به این ترتیب، اصطلاحات خاص کاربر را کشف خواهید کرد و زمان بیشتری را به آنها اختصاص خواهید داد.

این احتمال را در نظر بگیرید که حریف شما به این نکته پایبند نباشد. استفاده از این استراتژی به مرور زمان دید شما را افزایش می دهد.
از Google Trends برای درک بهتر رقابت خود استفاده کنید
شما نحوه کار با Google Trends را با کشف اینکه چقدر ساده می توانید کسب و کار و موارد خود را بسته به میزان علاقه ای که مشتریان در جستجوهای Google ابراز کرده اند رشد دهید، یاد گرفتید. علاوه بر این، اغلب برای تجزیه و تحلیل رقابتی استفاده می شود. اگر می دانید چگونه از Google Trends استفاده کنید، می توانید به سرعت عبارت کلیدواژه خود را با رقبای خود مقایسه کنید.

روندهای فصلی را تعیین کنید و سپس محتوا را بر اساس آن تولید کنید (و بازاریابی کنید).

چیزهایی ایجاد کنید که مربوط به اوج باشد.

مطلب پیشنهادی دیگر :   مهمترین ابزار سئو فنی کدامند؟ ۱۰ ابزار برتر

به عنوان مثال، اگر در شمال چتر می فروشید، می تواند منطقی باشد که یک “راهنمای چتر بارانی” ایجاد کنید و آن را در ژانویه توزیع کنید. از این گذشته، این دوره زمانی است که مصرف کنندگان احتمالی شما احتمالاً به دنبال این نوع اطلاعات هستند.

قبل از شروع به اوج بهینه سازی برای صفحات مربوطه.
فرض کنید از قبل یک “راهنمای چترها” یا شاید یک صفحه تجارت الکترونیکی چتر دارید. منطقی است که بهینه سازی چنین سایت هایی را چند ماه قبل از رسیدن به اوج شروع کنید (به عنوان مثال، 2-3 ماه قبل از ژانویه، اگر در شمال کشور هستید). این تقریباً به طور قطع منجر به افزایش رتبه ها در طول دوره های جستجوی شلوغ می شود.

بنابراین، Google Trends را تماشا کنید تا فروش خود را افزایش دهید.

نتیجه

یکی از مؤثرترین روش‌ها برای تعیین اینکه مردم می‌خواهند در مورد آنها چه چیزی بخوانند، بررسی الگوهای قبلی است، مانند الگوهای ارائه شده توسط Google Trends. روشی ساده برای تعیین چگونگی کاهش علاقه افراد به هر کلمه کلیدی ارائه می دهد. با این داده‌ها، می‌توانید ایده‌های موضوعی بیشتری تولید کنید و برای دوره‌هایی آماده شوید که مشتریان شما بیشترین مشارکت را دارند.
در حالی که استفاده از Google Trends ساده است، به حداکثر رساندن اطلاعاتی که ارائه می دهد ممکن است چالش برانگیز باشد. سه استراتژی برای استفاده از آمار برای کمک به شما در ایجاد ایده های موضوعی قوی تر به شرح زیر است:
1. الگوهای فصلی را بشناسید.
2. اثربخشی کلمات کلیدی را در مکان های خاص تجزیه و تحلیل کنید.
3. با استفاده از مضامین و برداشت های مرتبط، به دنبال ایده های جدید مقاله وبلاگ باشید.

Google Trends ممکن است برای تعیین تعداد افرادی که به دنبال عبارات یا موضوعات خاصی در Google هستند استفاده شود.
Google Trends به شما امکان می دهد نتایج جستجوی خود را بر اساس منطقه، مدت زمان، گروه و نوع جستجو فیلتر کنید.
• علاوه بر این، می توانید عبارات جستجو را با هم مقایسه کنید تا مشاهده کنید که هر کدام چگونه توسط یک مخاطب متفاوت پاداش می گیرد، و همچنین دسترسی به سؤالات دسترسی که افراد معمولاً هنگام استفاده از عبارت ارائه شده به دنبال آنها هستند، دسترسی داشته باشید.
Google Trends ابزاری عالی برای تعیین فرکانس جستجوی عبارات و موضوعات خاص در بین مخاطبان هدف شما است.

Google Trends به شما امکان می دهد نتایج جستجوی Google را در طول زمان بر اساس جغرافیا، عبارات و مضامین جستجو، ردیابی و مقایسه کنید.
Google Trends به ویژه برای نویسندگان محتوا و توسعه دهندگان محصول مفید است زیرا دسترسی سریع به محبوب ترین موقعیت های استثنایی را فراهم می کند. الگوهای فصلی گنجانده شده است. به عنوان مثال، بین ایالات متحده، “هدایای کریسمس برای مادر” در ماه های نوامبر و دسامبر انتخاب می شود.

نحوه مقایسه کلمات کلیدی جستجوی Google Trends

1. برای مقایسه کلمات کلیدی جستجو، روی مقایسه کلیک کنید و عبارات یا مضامین مورد نظر برای مقایسه را وارد کنید.
2. در این مثال، اپل را با فیس بوک و سامسونگ مقایسه می کنیم و هر کدام را با کلیک بر روی علامت “+” اضافه می کنیم.

آیا داده های Google Trends با داده های نظرسنجی قابل مقایسه است؟

Google Trends یک مطالعه علمی نیست و نباید از آن سوء تعبیر شود. این فقط تمایل به یادگیری در مورد موضوعات خاص را نشان می دهد. افزایش در یک موضوع خاص به این معنی نیست که آن موضوع “محبوب” یا “برنده” است، بلکه به نظر می رسد که بسیاری از کاربران در جستجوی آن موضوع هستند. قبل از نتیجه گیری، داده های Google Trends همیشه باید به عنوان یکی از نقاط داده در نظر گرفته شوند.

کلام پایانی

ما سعی کردیم در این پست یک نمای کلی از ویژگی های Google Trends و همچنین آموزش نحوه استفاده از Google Trends را به شما ارائه دهیم. ویژگی هایی که پتانسیل تغییر کسب و کار آنلاین و آفلاین شما را دارند. سایر بخش‌های وب‌سایت Google Trends به دلیل محدودیت‌های دولتی در ایران در دسترس نیست. به طور خلاصه، با بهبود درک خود از نحوه استفاده از Google Trends، ممکن است به بهبود سئو و تولید محتوا کمک کنید.