سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری چیست؟ (همچنین شامل 12 تکنیک سئو کلاه خاکستری)

ما در این آموزش به این سوال می پردازیم که سئو کلاه خاکستری چیست.

احتمالاً در مورد استراتژی های سئو کلاه سفید و کلاه سیاه شنیده اید، اما دقیقاً تکنیک های سئو کلاه خاکستری چیست؟

همه آنچه را که باید در مورد سئو کلاه خاکستری بدانید، در زیر خواهید آموخت، از جمله اینکه چیست، چگونه از سئو کلاه سفید و سیاه متفاوت است، و فهرستی از برجسته ترین روش های کلاه خاکستری برای افزایش رتبه و در معرض دید موتورهای جستجو.

سئو کلاه خاکستری چیه ؟ سئو کلاه خاکستری - سئو کلاه خاکستری

توجه داشته باشید: سئو کلاه خاکستری اغلب به عنوان “کلاه خاکستری” شناخته می شود. خاکستری به دو صورت grey و gray نوشته می شود. و با توجه به اینکه این یک پست وبلاگ بهینه سازی شده برای سئو است، من بین این دو شکل در طول مقاله به طور متناوب برای افزایش رتبه برای هر دو عبارت جستجو می پردازم. (این بهینه سازی موتور جستجو در عمل است.)

سئو کلاه خاکستری چیست

بهینه سازی موتور جستجو کلاه خاکستری چیست؟

سئو کلاه خاکستری نوعی بهینه سازی موتور جستجو است که تکنیک های کلاه سفید و کلاه سیاه را با هم ترکیب می کند.

سئوی کلاه خاکستری از سئو کلاه سفید ریسک بیشتری دارد زیرا محدودیت های موتورهای جستجو را دور می زند تا رتبه SERP یک صفحه را افزایش دهد. استراتژی‌های سئو کلاه خاکستری تکنیک‌های کلاه سیاه هستند که به عنوان رویکرد کلاه سفید ظاهر می‌شوند.

این ساده ترین تعریف سئو کلاه خاکستری است. اکنون، اجازه دهید به برخی از تاکتیک‌های سئو کلاه خاکستری که امروزه استفاده می‌شود، نگاهی بیاندازیم.

تکنیک های سئو کلاه خاکستری

تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو کلاه خاکستری

1. استفاده از دامنه های منقضی شده
این یک تاکتیک متداول سئو کلاه خاکستری است که مرز بین سئو کلاه سیاه و کلاه سفید را در بر می گیرد.

این به خرید دامنه ای اشاره دارد که اجازه انقضای آن داده شده است اما به دلیل کمیت و کیفیت بک لینک هایی که به سایت اشاره می کنند، قدرت قابل توجهی را حفظ می کند.

تکنیک سئو کلاه خاکستری با استفاده از دامنه های منقضی شده می تواند به یکی از دو روش مورد استفاده قرار گیرد:

استفاده از تغییر مسیر 301 برای هدایت تمام پیوندها به وب سایت فعلی شما به منظور افزایش اعتبار آن.
استفاده از سرویسی مانند Wayback Machine برای یافتن نسخه‌های آرشیو شده مطالب قدیمی و انتشار مجدد آن در سایت برای بازگرداندن آن به حالت قبل از انقضای دامنه. این می تواند منجر به موفقیت آنی با ترافیک متمرکز شود.

2. خرید یا تبادل لینک

خرید و تبادل لینک دومین استراتژی رایج سئو کلاه خاکستری است که توسط وب مسترها برای افزایش اعتبار و رتبه وب سایت خود استفاده می شود.

با این حال، طرح‌های پیوند با این ماهیت رسماً استراتژی‌های سئو کلاه سیاه در نظر گرفته می‌شوند، زیرا استانداردهای وبمستر گوگل را نقض می‌کنند.

این تکنیک سئو کلاه خاکستری خود را به چهار روش متمایز نشان می دهد:

خرید قرار دادن پیوند در یک مقاله که در گوگل  از قبل ایندکس شده است.
خرید یک پست مهمان با لینک بازگشت به وب سایت شما.
تبادل ارتباطات با مالک وب سایت دیگری (یعنی من به شما پیوند می دهم و شما به من پیوند می دهید).
تجارت یک محصول یا خدمات برای پیوند در وب سایت دیگری.

مطلب پیشنهادی دیگر :   سئو و بهینه سازی سایت

3. استفاده حداکثری از شبکه های وبلاگ خصوصی (PBN)

شبکه وبلاگ خصوصی (PBN) مجموعه‌ای از وب‌سایت‌هایی است که شما مدیریت می‌کنید و برای ایجاد بک لینک به یک وب‌سایت واحد به منظور افزایش رتبه آن در گوگل استفاده می‌شود.

هدف از PBN در سئو کلاه خاکستری پیوند دادن به یک دامنه مرکزی واحد است تا بیشترین مقدار ارزش لینک را به آن منتقل کند و در نتیجه اعتبار آن را افزایش دهد.

PBN ها از نظر فنی یک روش سئو کلاه سیاه هستند، اما اگر آنها را کاملاً مخفی نگه دارید و مسیرهای خود را پنهان کنید تا Google نتواند تشخیص دهد که شما همه وب سایت ها را کنترل می کنید، آنها در محدوده سئو کلاه خاکستری قرار می گیرند.

4. میکروسایت ها و وبلاگ ها

ایجاد یک میکروسایت یا وبلاگ یک رویکرد سئو کلاه سفید است که می تواند به شما کمک کند تا رتبه بندی موتور جستجوی خود را بدون جریمه افزایش دهید.

این شبیه به PBN است، اما به طور قابل توجهی ایمن تر است، زیرا دامنه های مورد استفاده برای پیوند به سایت خود را کنترل نمی کنید. علاوه بر این، آنها یک شبکه عمومی هستند، نه یک شبکه خصوصی.

ایجاد یک وبلاگ در وب 2.0 و سایت‌های مدیریت محتوا با اعتبار دامنه بالا، مانند Medium، Weebly، Blogger، Tumblr، و Live Journal، نمونه‌ای رایج از ایجاد سایت‌های کوچک برای اهداف سئو است.

برای مشاوره در مورد بهینه سازی محتوای وبلاگ، میتوانید با ما در تماس باشید.

5. محتوایی که دوباره نویسی شده است

محتوای دوباره نویسی شده یکی دیگر از تکنیک های شناخته شده سئو کلاه خاکستری است که ممکن است به شما در رتبه بندی در گوگل کمک کند. با این حال، این غیراخلاقی است و یک عمل پایدار طولانی مدت نیست.

با این حال، در اینجا چگونه کار می کند:

مواد دوباره نویسی فرآیند کپی کردن متن از یک وب سایت دیگر و بازنویسی جمله به جمله آن است به گونه ای که با تشخیص سرقت ادبی قابل تشخیص نباشد.

پس از چرخاندن متن، آن را در وب سایت خود منتشر می کنید تا برای کلمات کلیدی که انتخاب کرده اید رتبه بندی کند. با چرخاندن مطالب به این روش، ممکن است از جریمه محتوای تکراری جلوگیری کنید، که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

6. محتوای تکراری

محتوای تکراری یکی دیگر از رویکردهای خاکستری SEO است که به طور فزاینده ای در دنیای امروزی بهینه سازی موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرد.

این رویکرد مستلزم کپی و چسباندن تکه های انبوه مطالب در بسیاری از دامنه ها یا داخل است

مطالب تکراری به سه روش برای اهداف سئو استفاده می شود:

برای هدف قرار دادن انواع جستجوی قابل مقایسه بدون نیاز به ارائه مطالب جدید. رایج ترین مثال با کلمات کلیدی SEO محلی است که نیاز به ایجاد سایت های زیادی برای هر شهر محلی دارد. هر صفحه دارای مطالب یکسان است به جز نام شهر که با شهر مورد هدف جایگزین می شود. این روش به صفحه مربوطه اجازه می دهد تا برای کلمه کلیدی هدف رتبه بندی کند در حالی که صفحات دیگر را سرکوب می کند.
با کپی کردن اطلاعات از یک وب سایت دیگر و انتشار آن در یک دامنه قدرتمند، سایت مورد نظر ممکن است گاهی اوقات از منبع اصلی محتوا پیشی بگیرد و ترافیک را بدزدد.
می توان از محتوای تکراری برای غلبه بر موتور جستجو با چندین نمونه از مطالب مشابه استفاده کرد، به این امید که یکی باقی بماند و رتبه خوبی برای کلمات کلیدی مورد نظر کسب کند.

مطلب پیشنهادی دیگر :   خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی کار درستی است؟

7. اتوماسیون محتوا

خودکارسازی محتوا به فرآیند خودکارسازی رویه های دستی مرتبط با تولید محتوا اشاره دارد. هدف این است که به طور مداوم وبلاگ خود را با اطلاعات جدید به روز کنید، شانس خود را برای رتبه بالاتر در گوگل افزایش دهید و بازدید کننده ایجاد کنید.

اتوماسیون محتوا به دو صورت انجام می شود:

با استخراج مطالب از وب سایت های دیگر و ترکیب آن در یک صفحه واحد در وب سایت خود. علاوه بر این، دوباره نویسی حسابی ممکن است برای منحصر به فرد کردن محتوا و غیرقابل ردیابی برای سرقت ادبی استفاده شود.
با استفاده از هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی برای تولید محتوا برای وب سایت شما به صورت خودکار. تولید زبان طبیعی (NLG) توسط فناوری های تولید محتوای هوش مصنوعی برای تولید مطالب بدون دخالت انسان استفاده می شود.

8. استفاده از متن پنهان برای افزایش چگالی کلمات کلیدی

استفاده از متن مخفی یک تکنیک سئو کلاه سیاه است که توسط قوانین وبمستر گوگل ممنوع است. از سوی دیگر، سئوی کلاه خاکستری تلاش می‌کند تا با پنهان کردن کلمات کلیدی از کاربر، این محدودیت‌ها را دور بزند، در حالی که همچنان به آنها اجازه می‌دهد توسط موتور جستجو خزیده شوند.

متداول ترین استراتژی های سئو کلاه خاکستری برای پنهان کردن متن به شرح زیر است:

مکان یابی متنی که در پشت تصویر پنهان شده است.
CSS برای انتقال متن به خارج از صفحه استفاده می شود.

9. کاهش اندازه فونت به 0

Cloaking یک رویکرد بهینه سازی موتور جستجو است که در آن مجموعه ای از اطلاعات یا URL ها به کاربران انسانی و مجموعه ای دیگر به موتورهای جستجو ارائه می شود.

Cloaking یک تکنیک سئو کلاه خاکستری فریبنده است که موتورهای جستجو مانند گوگل را برای به دست آوردن رتبه های مورد نظر برای کلمات کلیدی هدف دستکاری می کند و در عین حال نتایج غیرمنتظره ای را به کاربران ارائه می دهد.

10. ارسال وب سایت خود به وب سایت های دایرکتوری

ارسال دایرکتوری های وب یکی از متداول ترین روش های سئو کلاه خاکستری است.

افزودن وب سایت خود به دایرکتوری ها ممکن است یک بک لینک رایگان به سایت شما ارائه دهد و در صورت استفاده کم، یک تکنیک سئو کلاه سفید در نظر گرفته می شود.

با این حال، زمانی که از این روش برای تولید ده‌ها یا صدها لینک به سایت شما سوء استفاده می‌شود، از مرز سئو کلاه خاکستری عبور می‌کند. به خصوص اگر متن لنگر کلمه کلیدی برای بک لینک دستکاری شده باشد.

مطلب پیشنهادی دیگر :   کاربرد جی تی متریکس چیست ؟

11. ایجاد نمایه های رسانه های اجتماعی متعدد

داشتن یک نمایه رسانه اجتماعی مجزا برای کسب و کار شما در هر شبکه اجتماعی یک تکنیک سئو کلاه سفید برای توزیع لینک ها و افزایش دیده شدن محتوای شما است.

با این حال، ایجاد چندین پروفایل رسانه های اجتماعی به منظور تقویت مصنوعی اشتراک گذاری و اتصال به وب سایت شما یک تکنیک سئو کلاه خاکستری است.

12. بازپرداخت برای نظرات مثبت

گوگل برای پاداش دادن به وب سایت هایی با ارزیابی های مطلوب با رتبه های بالاتر شناخته شده است. این به ویژه برای بهینه سازی موتورهای جستجوی محلی صادق است.

پرداخت پول به افراد برای ارسال نظرات مطلوب برای فهرست شما، یکی از روش‌هایی است که الگوریتم را به نفع شما تغییر می‌دهد. می توانید ارزیابی های مطلوب را از یک ارائه دهنده خدمات آنلاین درخواست کنید یا مشتریان فعلی را متقاعد کنید که سایت شما را در ازای تخفیف یا انگیزه ارزیابی کنند.

در هر صورت، این سئو کلاه خاکستری خالص است.

آیا بهینه سازی موتور جستجو کلاه خاکستری غیرقانونی است؟

سئو کلاه خاکستری خلاف قانون نیست. تاکتیک های سئو کلاه خاکستری هیچ قانونی را نقض نمی کند. از سوی دیگر، سئو کلاه خاکستری، شیوه های ممنوعه موتورهای جستجو را نقض می کند، که ممکن است منجر به حذف سایت شما از صفحات نتایج موتورهای جستجو شود.

تکنیک های سئو: کلاه خاکستری در مقابل کلاه سیاه

تمایز بین سئو کلاه خاکستری و کلاه سیاه این است که رویکردهای کلاه خاکستری لزوماً استانداردهای موتور جستجو را مستقیماً نقض نمی کنند. این منطقه خاکستری از بهینه سازی موتور جستجو چیزی است که افراد بیشتری را به سئو کلاه خاکستری جذب می کند تا تاکتیک های سئو کلاه سیاه.

بهینه سازی موتور جستجو کلاه خاکستری در مقابل بهینه سازی موتور جستجو کلاه سفید

تمایز بین سئو کلاه خاکستری و کلاه سفید در این است که سئو کلاه خاکستری نسبت به سئو کلاه سفید ریسک بیشتری دارد.

استراتژی سئو کلاه سیاه ممکن است منجر به قرار گرفتن سایت شما در لیست سیاه موتورهای جستجو و سایت های مرتبط با آنها شود یا خیر. سئو کلاه سفید کاملاً بدون ریسک است.

خلاصه داستان سئو کلاه خاکستری

امیدوارم از معرفی من برای سئو کلاه خاکستری خوشتان آمده باشد.

همانطور که ممکن است حدس زده باشید، کلاه خاکستری (که به عنوان سئو کلاه خاکستری شناخته می شود) یک روش بهینه سازی موتور جستجو است که تکنیک های سئو کلاه سفید و کلاه سیاه را به منظور افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جستجو و در معرض دید قرار می دهد.

رویکردهای سئو کلاه خاکستری اساساً روش های سئو کلاه سیاه هستند که به عنوان کلاه سفید پنهان می شوند. صرف نظر از این، بسیاری از صاحبان وب سایت از تکنیک های سئو کلاه خاکستری برای افزایش ترافیک وب سایت خود استفاده می کنند، بنابراین درک نحوه عملکرد این تکنیک ها به صورت آنلاین بسیار مهم است.