کاربرد جی تی متریکس چیست ؟

کاربرد جی تی متریکس چیست ؟

کاربرد جی تی متریکس چیست ؟ کاربرد جی تی متریکس چیست ؟ - کاربرد جی تی متریکس چیست ؟

GTMatrix دقیقاً چیست؟
یکی از اساسی ترین و مهمترین متغیرها در SEO سرعت بارگذاری است.

یکی از شناخته شده ترین و متداول ترین ابزارها برای تشخیص و حل مسائل مربوط به سرعت بارگذاری ، GT Metrics است که یکی از خدمات ارائه شده توسط دو شرکت بزرگ ، یاهو و گوگل است.

GT Metrics وب سایت را بررسی می کند و تجزیه و تحلیل کامل را در چند دسته انجام می دهد.

اندازه گیری دقیق سرعت سایت برای سایت بسیار مهم است.

سرعت سایت باید چندین بار در زمان های مختلف اندازه گیری شود و از نتایج متوسط ​​برای تعیین سرعت واقعی سایت استفاده می شود.

زیرا عملکرد وب سایت شما در طول روز بر اساس میزان بازدیدکنندگان یا حتی استفاده از جعبه سرور در صورت مشترک بودن میزبان متفاوت است.

اگرچه سرعت بارگذاری واقعی نمایش داده شده در ثانیه ممکن است در طول یک روز (یا حتی یک هفته) متغیر باشد ، GTMetrix ایده های عالی برای نحوه سرعت بخشیدن به وب سایت ارائه می دهد که در طول زمان تغییر نمی کند.

استفاده از GTMetrix رایگان است. به سادگی به https://gtmetrix.com بروید ، آدرس سایت مورد نظر خود را وارد کرده و بر روی دکمه تجزیه و تحلیل کلیک کنید تا روند ارزیابی سایت آغاز شود.

معیارهای GT
نمرات عملکرد GT Metrics در اجزای مختلف
این بخش دارای دو قسمت است که معیارهای اندازه گیری سرعت را ارائه می دهد:

نمره PageSpeed: نسبت بهینه سازی کد سایت را نشان می دهد ، درصدی بیشتر نشان دهنده سایت بهتر است.

مطلب پیشنهادی دیگر :   محتوا سئو شده چیست ؟

نمره Yslow: این بخش همچنین بر اساس ابزارهای یاهو و الزامات عملکرد بارگذاری سایت ، درصدی را نشان می دهد. اگر وب سایت شما در این گروه عملکرد خوبی ندارد ، توصیه می کنیم با برنامه نویس متخصص EasyWeb برای بهینه سازی این تنظیمات کار کنید تا سایت شما در اسرع وقت اجرا شود.

جزئیات صفحه زمان بارگذاری صفحه: این بخش زمان بارگذاری کل سایت را در ثانیه نمایش می دهد.

Total Page Size: اندازه کل صفحه سایت مورد بررسی در این قسمت نمایش داده می شود.

درخواست: تعداد درخواست های ارسال شده به سرور برای بارگذاری بخشهای مختلف سایت در این قسمت نمایش داده می شود. هرچه تعداد درخواستها بین سرور و مرورگر کمتر باشد ، فشار بیشتری بر سرور وارد می شود. در نتیجه ، زمان بارگذاری سایت بهبود می یابد.

Yslow و PageSpeed
در این قسمت نتایج بررسی سایت با استفاده از الگوریتم های گوگل و یاهو نمایش داده می شود. نتایج این بخش پیشنهاداتی برای افزایش سرعت سایت ارائه می دهد. به عبارت دیگر ، با مشاهده این داده ها ، می توانید تعیین کنید که کدام دلایل باعث کندی سایت شما شده اند و چگونه آنها را برطرف کنید. تصحیح این مسائل در SEO بسیار مهم است. به عنوان مثال ، Optomize درخواست های تصویری که برای بهینه سازی اندازه تصاویر سایت خود به آنها راه حل می دهید.

آبشار
این جزء یکی از مفیدترین جنبه های ابزار GTMetrix برای آزمایش عملکرد وب سایت است ، زیرا نتایج زمان صرف شده برای بارگذاری منابع ، تصاویر ، سبک ها و غیره را در قالب نمودار نمایش می دهد.

مطلب پیشنهادی دیگر :   آنالیز سایت در گوگل - سئو ، سئو سایت

ویدیو
این بخش فایل های ویدئویی را برای عملکرد و بهینه سازی سایت ارزیابی می کند.

تاریخ
این بخش یکی از مفیدترین موارد است زیرا به شما امکان می دهد نتایج آزمایشات مختلف را در یک صفحه در فواصل مختلف در قالب نمودار بررسی کنید.

کاربرد جی تی متریکس چیست ؟ کاربرد جی تی متریکس چیست ؟ - کاربرد جی تی متریکس چیست ؟

مزایای GT Metrics
به عنوان ابزاری برای بهینه سازی وب سایت ها و افزایش رتبه آنها ، GT Metrics مزایای زیر را ارائه می دهد:

1- بررسی و ارزیابی ویژگی های سرعت بارگذاری سایت

2- ارائه لیستی از عناصری که سرعت بارگذاری سایت را کند می کند.

3- ارائه ایده های مرتبط برای افزایش عملکرد سایت بر اساس تجزیه و تحلیل

4- اطلاع از سرعت سایت و نحوه بارگیری قسمتهای مختلف آن

5- ارائه آمار و تجزیه و تحلیل سایت روزانه ، ماهانه و سالانه

حرف آخر
اگر می خواهید یک وب سایت با سرعت بالا داشته باشید ، به ابزار کاملی برای ارزیابی عملکرد خود نیاز دارید. GTMetrix این کار را با روشی بسیار دقیق و کامل انجام می دهد و نمای کاملی از نحوه عملکرد سایت شما در اختیار شما قرار می دهد.

به یاد داشته باشید که تمام صفحات سایت خود را از چندین مکان ، نه فقط صفحه اصلی ، آزمایش کنید و به جای بهینه سازی درصد PageSpeed ​​و YSlow بر کاهش زمان بارگیری تمرکز کنید. به طور کلی ، GTMetrix ممکن است برای بهبود سرعت بارگذاری سایت استفاده شود.

تحلیل سایت از نظر بهینه سازی تصویر و … برای بهینه سازی بهتر ، مقایسه بسیاری از سایت ها با یکدیگر ، ارائه پیشنهادات کاربردی در زمینه SEO و …

مطلب پیشنهادی دیگر :   Ahrefs چیست ؟