سئو چیست؟

برای کسانی که در اینترنت کار می کنند یا به بازاریابی دیجیتال علاقه مند هستند، سئو یک جزء ضروری است که باید یاد بگیرند.

بسیاری از عبارات (یا انواع) زیر بدون شک برای شما آشنا هستند:

“شما باید برای سئو پول بگذارید.”

یکی از سخنگویان گوگل می گوید: «اگر در صفحه اول گوگل نیستید، حضور شما در دنیای آنلاین اصلاً چیزی نیست.

“چرا یک متخصص بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را برای مدیریت بهینه سازی وب سایت خود استخدام نمی کنید؟”

“اگر وب سایتی در صفحه اول گوگل در هنگام جستجوی یک عبارت ظاهر شود، روش های زیادی در کار هستند.”

SEO مخفف برای توصیف چندین روش بازاریابی آنلاین است.”

“دیگر امکان استفاده از نسخه های قبلی الگوریتم ها وجود ندارد. کافئین؟ پاندا؟ مرغ مگس خوار؟ کبوتر؟ “سیستم دیپ ماین چیست؟”

برای اینکه شما را در صفحه بالای نتایج موتورهای جستجو قرار دهیم، می توانیم کمک کنیم.

ممکن است مطمئن باشید که این بهترین سرمایه گذاری است که می توانید انجام دهید.”

آموزش دادن اصول بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به دوستان خود بسیار مهمتر از آموزش تاکتیک های پیشرفته به آنهاست. به این ترتیب، آن‌ها می‌توانند فعالیت‌های اولیه سئو را برای وب‌سایت یا وبلاگ خود انجام دهند، و اگر مایلند در مورد موضوع بیشتر بیاموزند، مسیری را برای آن‌ها تعیین می‌کنند.

موارد زیر چیزی است که یاد خواهید گرفت:

  1. SEO مخفف چیست؟
  2. SEO مخفف بهینه سازی موتور جستجو است.
  3. موتورهای جستجو که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.
  4. تاثیر سئو بر کیفیت محتوا
  5. کلاه سفید در برابر کلاه سیاه تعدادی رویکرد وجود دارد که ممکن است مورد استفاده قرار گیرد
  6. در این جلسه آموزش سئو می خواهیم:
  7. اینها برخی از مهم ترین تاکتیک های سئو هستند.
  8. منابع و مراجع آموزش سئو ما

منظور از سئو چیست؟

این مخفف مخفف عبارت Search Engine Optimization یا SEO است. اگرچه سئو به خودی خود به یک کلمه رایج در فارسی تبدیل شده است، اما اغلب با عبارات توصیفی تری مانند «افزایش سئو»، «سئو» یا «سئو» همراه می شود.

تاکتیک‌های سئو برای کمک به مصرف‌کنندگان طراحی شده‌اند تا مقالات و اطلاعات یک سایت را راحت‌تر در موتورهای جستجو مانند Google و Bing پیدا کنند.

توضیحی در مورد سئو و همچنین چند توصیه سئو.

اگرچه تاکید بر اهمیت سئو ضروری به نظر می رسد، نگاهی به برخی حقایق منتشر شده در مورد موتورهای جستجو ایده خوبی است.

انتظار می رود که داده های منابع مختلف بسته به روش تحقیق مورد استفاده تغییر کند. برای مثال، به جای تمرکز بر کمیت دقیق اعداد، می‌توان عاقلانه‌تر بود که بر بزرگی و اهمیت آنها تمرکز کرد:

مطلب پیشنهادی دیگر :   سئو کلاه خاکستری

هر روز بین 6 تا 7 میلیارد جستجو در موتورهای جستجو در سراسر جهان انجام می شود.

بر اساس یک مطالعه اخیر، 75٪ تا 80٪ از جستجوگران روی لینک هایی که توسط موتورهای جستجو (مانند گوگل) تبلیغ می شوند، کلیک نمی کنند. البته این موضوع در ایران کمتر است.

افرادی که وب سایت شما را از طریق موتورهای جستجو پیدا می کنند، نسبت به کسانی که آن را از طریق تلاش های بازاریابی پیدا می کنند، بیشتر به مشتری تبدیل می شوند.

از سال 2015، جستجوی موبایل از نظر محبوبیت از جستجوی دسکتاپ پیشی گرفته است. علاوه بر این، رایانه های رومیزی در حال حاضر کمتر از نیمی از تمام اتصالات اینترنت در سطح جهان را تشکیل می دهند .

فضای وب بر روی موبایل، تبلت و رایانه های رومیزی تقسیم شده است.

درباره اهمیت سئو بیشتر بخوانید:

محبوب ترین موتورهای جستجوی مورد استفاده امروز کدامند؟

بسیاری از افراد از اصطلاحات «موتور جستجو» و «گوگل» به جای یکدیگر استفاده می کنند.

از آنجایی که حتی گوگل در زبان انگلیسی قابل قبول است، نمی توان با آن بحث کرد.

با این حال، یادآوری این نکته مهم است که گوگل تنها شرکت کننده در بازار جستجو نیست، همانطور که در دو نشریه از سایت معروف Search Engine Land گزارش شده است:

پرکاربردترین موتورهای جستجو کدامند؟ از استراتژی های سئو می توان برای هدف قرار دادن کدام موتور جستجو استفاده کرد.

پاسخ به این سوال بیشتر نشان می دهد که برندهای شناخته شده در ذهن مصرف کنندگان چقدر هستند.

واضح است که موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ نسبت به سایر ارائه دهندگان محبوبیت بیشتری دارند.

سوال دیگری از بازدیدکنندگان می خواهد که موتور جستجوی اصلی خود را شناسایی کنند.

 

ابزار اصلی شما برای یافتن اطلاعات آنلاین چیست؟

به راحتی می توان فهمید که گوگل بر سهم بازار موتورهای جستجو تسلط دارد، و تا زمانی که این موضوع به طور قابل توجهی تغییر نکند، باید بپذیریم که عبارات “موتور جستجو” و “Google” ممکن است به جای یکدیگر استفاده شوند.

اخیرا سئو نقش مهمی در افزایش کیفیت محتوا ایفا کرده است.

در نتیجه نقص در الگوریتم های موتورهای جستجو در گذشته، ارائه دهندگان محتوا به همین نتیجه رسیده اند. آنها پاسخ دادند:

برای ارسال چیزی در اینترنت، دو گزینه دارید.

امکان نوشتن هم برای افرادی که سایت شما را خواهند دید و هم برای موتورهای جستجویی که آن را پیدا می کنند وجود دارد.

این شامل ایجاد محتوای بی معنی، قرار دادن کلمات کلیدی در متن، قرار دادن لینک های بی معنی، کلیک کردن افراد و غیره است.

مطلب پیشنهادی دیگر :   نحوه کار با گوگل ترندز

نوشتن به خاطر خواننده همیشه منجر به نتایج بالاتر موتورهای جستجو نمی شود، حتی اگر خواننده خوشحال باشد.

به دلیل پیشرفت در الگوریتم های موتورهای جستجو، هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل زبان، این نوع حوادث کمتر رشد کرده اند.

تحقیقات نشان می دهد که پایبندی به قوانین سئو و معیارهای پذیرفته شده توسط موتورهای جستجو، ممکن است به طور همزمان باعث افزایش سئو، رضایت خوانندگان و تعداد کاربران شما شود.

بهبود رتبه در موتورهای جستجو یکی دیگر از مزایای افزایش رضایت مشتری است.

برخلاف گذشته، زمانی که موتورهای جستجو به طور گسترده مسئول کاهش کیفیت مطالب وب در نظر گرفته می‌شدند، دیگر اینطور نیست.

به دلیل کیفیت نتایج موتورهای جستجو و بهبود مستمر الگوریتم‌های آنها، گنجاندن سئو در تلاش‌های خود برای جلب رضایت مشتری بی‌مورد نیست. بله، البته، اگر به اصول واقعی سئو و راه حل های بلند مدت آن پایبند باشید.

چه چیزی ممکن است با سئو مشکل داشته باشد؟

سئو گاهی اوقات توسط افرادی که با آن آشنا نیستند به عنوان یک جایگزین کم هزینه برای اشکال سنتی تبلیغات اشتباه درک می شود.

سئو ممکن است راه حلی زمان بر، پیچیده و پرهزینه باشد اگر به صورت علمی، صحیح و تخصصی انجام شود. با این حال، مهم است که در نظر داشته باشید.

اگر شرکتی بخواهد در موتورهای جستجو موفق باشد باید فاکتورهای زیادی را در نظر گرفت که موارد زیر تنها تعدادی از آنهاست:

ایجاد مداوم مطالب منحصر به فرد بدون نیاز به دزدی و کپی کردن

محتوای منسوخ شده را با جدیدترین داده ها و الزامات بازنویسی کنید.

حس رضایت را در خوانندگان و مشتریان خود ایجاد کنید

شما باید بازدیدکنندگان خود را متقاعد کنید که مدت بیشتری در سایت شما بمانند.

همه این فعالیت ها وقت گیر و پرهزینه هستند و شما باید منابعی را به صورت روزانه به آنها اختصاص دهید.

جدا از این واقعیت که این یک کمپین تبلیغاتی نیست، سئو بودجه یا محدوده زمانی ثابتی ندارد.

همچنین مجموعه ای از رویه ها و تکنیک ها نیست.

وقتی صحبت از اینترنت به میان می‌آید، روشی جدید برای بودن و نگاهی جدید به جهان است.

در نتیجه، اگر ما به این اعتقاد نداشته باشیم، احتمالاً سئو به یکی از قوی‌ترین روش‌ها برای خرج کردن منابع شرکت تبدیل خواهد شد.

کلاه سیاه سئو در مقابل کلاه سفید سئو

دسته بندی تاکتیک های سئو و بهینه سازی وب سایت یکی دیگر از موضوعات برجسته در تحلیل سئو است. اگر از روش‌های سئو کلاه سیاه استفاده می‌کنید، از شما خواسته می‌شود.

برای سادگی، ممکن است بیان کنیم که سئو کلاه سفید با هدف ارائه مطالب با کیفیت به گوگل و سایر موتورهای جستجو به موثرترین روش ممکن است.

مطلب پیشنهادی دیگر :   گوگل داپلکس (Google Duplex) | یک دستیار حرفه‌ای

از سوی دیگر سئو کلاه سیاه با بهره برداری از ایرادات و محدودیت های الگوریتم به دنبال بهبود رتبه سئوی سایت است.

رویکردهای سئو کلاه سیاه معمولاً با باهوش تر شدن موتورهای جستجو کمتر مؤثر هستند و در نتیجه این روند بازار این خدمات کوچکتر می شود.

سئو بین تکنیک های کلاه سیاه و کلاه سفید تقسیم می شود.

برای این درس، هدف ما چیست؟ افزایش ورودی گوگل

برای اکثر مردم، بهترین، ارزان ترین و ایمن ترین راه برای یافتن یک وب سایت از طریق موتورهای جستجو است.

سئو و مفهوم آن منحصر به توسعه دهندگان وب و برنامه نویسان نیست. به طور فزاینده ای، هر کسی که نقش مستقیم یا غیرمستقیم در وب سایت یک شرکت دارد، باید با اصول و منطق بهینه سازی موتور جستجو (SEO) آشنا باشد.

ما سعی می کنیم اصول سئو و همچنین برخی از مهم ترین برنامه ها و نکات اولیه این دوره را پوشش دهیم.

مواردی که در این مجموعه سخنرانی به آنها خواهیم پرداخت شامل موارد زیر است:

دانش موتورهای جستجو و نحوه کار آنها ضروری است.

آیا راه‌هایی وجود دارد که موتورهای جستجوی ما – به‌ویژه گوگل – نشان دهند که چه کسی از آنها استفاده می‌کند؟

آیا بین موفقیت در سئو یک تکنیک و موفقیت محتوا تفاوتی وجود دارد؟

چند مورد از حیاتی ترین روش های سئو (ابزار سئو)

بدون قصد تبدیل شدن به یک متخصص سئو، می توان از دو کلاس اول صرف نظر کرد و فقط روی نمایش محتوای خود در صفحه اول گوگل و ایجاد لینک های داخلی تمرکز کرد.

صفحه اول نتایج گوگل

اهمیت لینک سازی داخلی برای بهینه سازی موتورهای جستجو

سئوی داخلی (همچنین به عنوان «سئوی درون صفحه» نیز شناخته می‌شود) و سئوی خارج از صفحه (همچنین به عنوان «سئوی خارج از صفحه» نیز شناخته می‌شود) مفاهیم مهمی هستند که قبل از پرداختن به تاکتیک‌های خاصی که تحت هر یک از این دسته‌ها قرار می‌گیرند، باید درک کنید. و از امتحان چیزهای جدید نترسید.

تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی چیست و چه تفاوتی با هم دارند؟

وقتی صحبت از سئو به میان می آید، چه تفاوت هایی بین داخلی و خارجی وجود دارد؟

برخی از ابزارها و منابع مورد استفاده و ذکر شده در آموزش سئو در هر دوره به وضوح و واضح ذکر شده است.

مطالب برخی از سایت‌ها و وبلاگ‌ها آنقدر مهم است که به عنوان یک مرجع استاندارد برای رشته مورد استفاده قرار می‌گیرد که در بین منابع مورد استفاده قرار می‌گیرد.