ثبت سایت در موتور های جستجو

ثبت سایت در موتور های جستجو

ثبت سایت در موتور های جستجو ثبت سایت در موتور های جستجو - ثبت سایت در موتور های جستجو

اگر موتورهای جستجو از وجود وب سایت شما در اینترنت بی اطلاع باشند ، وب سایت شما نمی تواند در نتایج جستجو ظاهر شود.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که گوگل و سایر موتورهای جستجو ممکن است مدتی طول بکشد تا صفحات یک وب سایت جدید را کشف و فهرست بندی کنند.

بنابراین ، اگر وب سایت شما دو روز پیش راه اندازی شد و ناگهان در نتایج جستجو نیست ، تعجب نکنید.

گاهی اوقات ، ممکن است هفته ها پس از راه اندازی وب سایت در نتایج جستجو ظاهر نشوید.

اگر این مورد برای شما هم پیش آمده است و هنوز پس از چند هفته در نتایج جستجوی Google ظاهر نمی شوید ، این مقاله را بخوانید تا سریع ترین راه ارسال وب سایت خود به موتورهای جستجو را بیاموزید.

قبل از شروع ، اجازه دهید به سوال هایی بپردازیم که اکثر مدیران وب میپرسند

آیا واقعاً ضروری است که وب سایت خود را برای موتورهای جستجو ارسال کنیم؟

گوگل و سایر موتورهای جستجو بر مبنای ورود دستی داده ها نیستند. در عوض ، آنها از خزنده ها و ربات ها برای خزیدن همه سایت های آنلاین استفاده می کنند.

اگر با مفاهیم خزیدن و خزیدن آشنا نیستید: خزیدن در وب به این معنی است که موتورهای جستجو پیوندهای جدیدی را جستجو کرده و دنبال می کنند.

اگر پیوند تازه پیدا شده به اطلاعات ارزشمند اشاره کند ، صفحه مربوطه نمایه می شود.

Google همچنین داده های اضافی مانند استفاده از آمار مرورگر Chrome و اطلاعات ثبت دامنه را در نظر می گیرد تا در مشاهده وب سایت های جدید بدون زحمت به شما کمک کند. در نهایت ، موتورهای جستجو در کشف وب سایت ها و صفحات جدید تا زمانی که از منبع دیگری پیوند داشته باشند ، کاملاً ماهر هستند.

بنابراین ، چرا باید یک وب سایت به موتورهای جستجو ثبت شود؟

موارد زیر دلایلی است که باعث می شود وب سایت خود را به صورت دستی در موتورهای جستجو ثبت کنید:

ترجیحاً اطمینان خاطر داشته باشید تا بعداً از پشیمانی جلوگیری کنید: موتورهای جستجو مطمئناً وب سایت شما را بدون توجه به اینکه آیا شما به طور فعال به آنها اضافه کرده اید ، قرار می دهند. با این حال ، آیا “احتمالا” برای شما کافی است؟

یعنی پس از اتمام مراحل طراحی وب سایت ، ثبت وب سایت با موتورهای جستجو بیش از یک یا دو دقیقه طول نمی کشد. بنابراین ، آیا ریسک کردن منطقی است؟

با خزیدن ، موتورهای جستجو قادر به شناسایی همه چیز نیستند: اگر وب سایت خود را از طریق روش های ذکر شده در زیر ارسال کنید ، این فرصت را خواهید داشت که علاوه بر خود وب سایت ، اطلاعات مفیدتری در مورد سایت نیز کشف کنید. وب سایت خود را در اختیار موتورهای جستجو قرار دهید.

به عنوان مثال ، ممکن است تعیین کنید که کدام صفحات برای شما ضروری تر از سایرین هستند ، حتی اگر خزنده نتواند به طور خودکار این اطلاعات را دریافت کند.

مطلب پیشنهادی دیگر :   چطور مقاله سئو بنویسیم ؟

به رشد وب سایت شما کمک می کند: هنگام راه اندازی وب سایت ، Google و بینگ توصیه های بهبود سایت را ارائه می دهند که از تعدادی فناوری برای ارزیابی سایت استفاده می کند و در صورت وجود خطا به شما اطلاع می دهد. هشدار دهید.

در نهایت ، باید به خاطر داشت که ثبت یک وب سایت در گوگل و نمایه سازی آن اولین گام در تلاش SEO است ، و اصلی ترین مسئله معمولاً رتبه بندی سایت است. با این حال ، ناامید نشوید ؛ این پست همچنین شامل ایده هایی برای بهبود نتایج رتبه بندی شما خواهد بود.

چگونه می توان یک وب سایت در گوگل ثبت کرد؟

ارسال یک وب سایت به گوگل و دیگر موتورهای جستجو بسیار ساده است.

گوگل از یک ابزار عمومی برای ثبت نشانی های اینترنتی سایت استفاده می کرد ، اما این سرویس در جولای 2018 متوقف شد و تنها گزینه برای ثبت سایت شما استفاده از ابزار نقشه سایت کنسول جستجو است .

چگونه می توانم وب سایت خود را با کنسول جستجوی گوگل ثبت کنم؟

ثبت یک سایت در Search Console یک فرایند ساده است که فقط مستلزم آن است که مراحل ذکر شده در زیر را انجام دهید.

به کنسول جستجوی Google در https://search.google.com/search-console/welcome دسترسی پیدا کنید.

دو گزینه جایگزین به شما ارائه می شود.

گزینه Url Prefix را انتخاب کرده و آدرس سایت خود را وارد کنید.

آدرس کامل سایت را با http یا https در این مرحله وارد کنید و روی دکمه ادامه کلیک کنید.

این مرحله یک فایل با فرمت .html برای بارگیری شما ایجاد می کند.

این فایل را در فهرست اصلی وب سایت (ریشه وب سایت) بارگذاری کنید.

کافی است در مرحله آخر بر روی دکمه تأیید کلیک کنید.

 

نقشه سایت دقیقا چیست؟

این یک فایل با استفاده از قالب استاندارد xml است که شامل لیستی از همه صفحات وب است.

به طور معمول ، نقشه سایت ممکن است در yourdomain.com/sitemap.xml یافت شود.

اگر نقشه سایت خود را در این مکان نمی بینید ، به yourdomain.com/tobot.txt بروید و فایل robot.txt سایت خود را تأیید کنید. به طور کلی ، آدرس نقشه سایت باید درج شود.

نحوه ایجاد SITEMAP:

نقشه سایت ممکن است به روش های مختلف ایجاد شود. اگر از وردپرس یا سیستم مدیریت محتوا از پیش تنظیم شده استفاده می کنید ، افزونه های متعددی برای ایجاد خودکار نقشه سایت وجود دارد که در میان آنها YOAST را پیشنهاد می کنیم.

برای وب سایت های ثابت ، https://www.xml-sitemaps.com به خوبی کار می کند.

شما نقشه سایت را ایجاد کرده اید. مرحله بعدی ارائه آن به کنسول جستجو است.

در جستجوی کنسول ، مراحل زیر را دنبال کنید:

ویژگی خود را در Search Console> Sitemaps> paste در URL نقشه سایت خود انتخاب کنید.

در کنسول جستجو ، نقشه سایت ایجاد کنید.

مطلب پیشنهادی دیگر :   اصول سئو چیست؟

لازم به ذکر است که اگر ابزارهای ایجاد نقشه سایت دارای نسخه های زیادی هستند ، این مرحله باید برای هر یک از آنها تکرار شود.

نحوه ثبت نام یک صفحه وب سایت در Google

اگر هنوز از نسخه قدیمی کنسول جستجو استفاده می کنید ، ممکن است با استفاده از گزینه Fetch as Google ، آدرس خاصی را برای یکی از صفحات سایت وارد کنیم ، که از طریق مسیر زیر در کنسول جستجو قابل دسترسی است:

خزیدن> واکشی به عنوان Google> نشانی وب خود را در Search Console> واکشی کنید

پس از فشار دادن دکمه واکشی ، آدرس صفحه مورد نظر به لیست صفحاتی که وارد کرده اید اضافه می شود و اکنون باید روی دکمه درخواست نمایه سازی آن صفحه کلیک کنید.

با کلیک روی این دکمه ، یک پنجره مودال برای شما باز می شود. قبل از کلیک روی دکمه Go ، من یک روبات نیستم و سپس یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید.

پنل کنسول جستجوی جدید ویژگی Fetch as Google کجاست؟

به نظر می رسد گوگل در نسخه کنونی کنسول جستجو به نفع ابزار بازرسی URL منسوخ شده است. عملکرد اصلی این ابزار بررسی آدرس صفحه به منظور شناسایی هرگونه محتوای مرتبط است.

از آنجا که نسخه جستجوی بتا کنسول جدید منتشر نشده است ، نمی توان به طور قطعی گفت که آیا این ابزار عملکرد مشابه بازیابی Google را انجام می دهد یا خیر.

نحوه افزودن وب سایت به یاهو و بینگ

مانند Google ، Bing امکان معرفی عمومی وب سایت ها را متوقف کرده است و برای ثبت سایت در موتور جستجوی Bing ، باید آن را در Webmaster Bing ثبت کنید.

این امر ممکن است با مراجعه به آدرس زیر انجام شود:
https://www.bing.com/toolbox/webmaster
پس از اتمام مراحل ثبت نام سایت ، گزینه add your site را انتخاب کرده و مشخصات سایت خود را وارد کنید.

برای ثبت وب سایت در یاهو نیازی به انجام مراحل دیگری ندارید. از آنجا که یاهو نیز توسط Index Bing ساخته شده است ، ثبت سایت در Ying بلافاصله سایت را در Yahoo ثبت می کند.

نحوه تعیین نمایه شدن وب سایت
استفاده از کلمه “مکان”: قبل از وارد کردن آدرس صفحه در قسمت جستجوی Google ، سریعترین روش این است که تعیین کنید آیا سایت شما ایندکس شده است یا خیر.

YOURDOMAIN.COM/PAGE-TO-VERIFY/

نمایه سازی صفحات سایت را بررسی کنید.

علاوه بر این ، می توانید از “سایت:” برای تعیین وضعیت نمایه سازی همه صفحات سایت استفاده کنید. به سادگی نام دامنه خود را در زیر سایت تایپ کنید تا همه صفحات نمایه شده را دریافت کنید:

صفحات نمایه شده سایت را بررسی کنید.

جستجو با این روش ممکن است هیچ نتیجه ای نداشته باشد ، این نشان می دهد که صفحات سایت شما ایندکس نشده است.

اگر صفحه وب شما پس از چند روز انتشار فهرست بندی نشده است ، نگران نباشید. اما ، اگر یک یا دو هفته از انتشار گذشته باشد و مقاله شما فهرست بندی نشده باشد ، احتمالاً مشکلی وجود دارد.

مطلب پیشنهادی دیگر :   کلمه کلیدی در سئو | بهترین نکات برای انتخاب کلمات کلیدی

علاوه بر این ، می توانید پیشرفت نمایه سازی صفحات سایت خود را از طریق کنسول جستجو کنترل کنید. با این حال ، کنسول جستجوی جدید لیستی از صفحات فهرست بندی شده را ارائه می دهد.

Search Console > Index > Coverage

با انتخاب برگه Valid ، می توانید تاریخ نمایه شدن صفحات را مشاهده کنید.

آمار صفحاتی که ایندکس شده اند

اگر وب سایت شما فهرست بندی نشده باشد ، چه گزینه هایی دارید؟

اگر به این نتیجه رسیدید که وب سایت شما فهرست بندی نشده است. برای شروع ، باید بفهمید که چرا این اتفاق افتاده است. موارد زیر برخی از دلایل متداول برای این اتفاق است.

این صفحه با برچسب noindex مشخص شده است ، که به گوگل و سایر موتورهای جستجو دستور می دهد که ایندکس نکنند. می توانید تعیین کنید که آیا این متا تگ در صفحه وجود دارد یا خیر و در صورت وجود ، آن را حذف کنید.

فایل robot.txt از ایندکس شدن سایت جلوگیری می کند:

هر وب سایت شامل یک فایل robot.txt است که هنگام پیگیری صفحات سایت به عنوان راهنمای Google Spiders عمل می کند. این شامل صفحاتی است که خزنده مشاهده می کند یا آنها را مشاهده نمی کند. ابزار Robots Testing Tools به شما امکان می دهد تعیین کنید که آیا فایل روبات از نمایه سازی url جلوگیری می کند یا خیر.

نمایه سازی با استفاده از فایل .htaccess غیرفعال شده است. این فایل حاوی اطلاعاتی در مورد پیکربندی وب سایت های میزبانی شده در سرور وب Apache است. (این شامل وب سایت هایی است که با وردپرس یا PHP ایجاد شده اند.) اگر فایل .htaccess دارای سربرگ X-Robots-Tag “noindex، nofollow” باشد ، باید حذف شود.

چرا پس از ثبت سایت هنوز در نتایج جستجوی Google قابل مشاهده نیستیم؟

اکثر جستجوهای گوگل صدها ، اگر نه میلیون ها نتیجه را تولید می کنند.

با این حال ، از آنجا که اکثر مردم صفحات نتایج جستجو را فراتر از صفحه اول مشاهده نمی کنند ، نتایج فراتر از صفحه دهم از نظر ترافیک ، ترافیک بسیار کمی از موتورهای جستجو دریافت می کنند ، ایندکس کردن صفحه وب شما همیشه به این معنی است.

همچنین مشتریان شما نمی توانند وب سایت شما را پیدا کنند. اگر ورودی طبیعی Google می خواهید ، وب سایت شما باید در بالای صفحه نتایج جستجو باشد (در حالت ایده آل به جز 3 نتیجه اول)
نتیجه گوگل و دیگر موتورهای جستجو مانند bing و yahoo مطمئناً قادر خواهند بود صفحات سایت شما را پیدا کنند. حتی اگر شما صفحات جدید خود را معرفی نکنید.

 

کلمات مرتبط به این مقاله :‌

ثبت وبلاگ در موتور های جستجوگر
نحوه ثبت وبلاگ در موتور های جستجو
ثبت سایت در تمام موتورهای جستجو
ثبت وبلاگ در موتورهای جستجو
ثبت وبسایت در موتورهای جستجو
ثبت سایت در موتورهای جستجو گوگل
ثبت سایت در موتورهای جستجوی