بررسی دلایل افت رتبه سایت در گوگل

بررسی دلایل افت رتبه سایت در گوگل

بررسی دلیل افت رتبه سایت در گوگل بررسی دلایل افت رتبه سایت در گوگل - بررسی دلایل افت رتبه سایت در گوگل

بررسی دلایل افت رتبه سایت در گوگل

دلایل کاهش رتبه سایت توسط گوگل

در سال های اخیر ، ما رقابت شدیدی را بین سایت های SEO ایران مشاهده کرده ایم که منجر به نوسانات چشمگیری در رتبه بندی وب سایت ها در Google شده است. بهینه سازی وب سایت و بهینه سازی موتورهای جستجو به یکی از موفق ترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال برای انواع سازمان ها تبدیل شده است. با این حال ، وقتی نوبت به تخریب سایت شما از طرف گوگل می رسد ، خطر قابل توجهی برای عملیات SEO شما وجود دارد.

در این پست ، دلایل اصلی کاهش رتبه سایت در Google و اصلاحات احتمالی را بررسی می کنیم.

چگونه می توان تعیین کرد که آیا رتبه گوگل سایت شما افت کرده است یا خیر

چگونه متوجه کاهش رتبه وب سایت در گوگل شویم؟

یک حقیقت جهانی در SEO وجود دارد و آن این است که رتبه بندی وب سایت شما در Google هرگز دائمی نخواهد بود.

متأسفانه ، بسیاری از مشاغل سئو وعده های دروغین در مورد ماندگاری رتبه سایت خود به مشتریان خود می دهند.

در واقع ، کاهش رتبه سایت در گوگل مشکلی است که همه وب سایت ها با آن روبرو هستند. با این حال ، میزان کاهش این رتبه ممکن است به عنوان زنگ خطری برای سایت شما عمل کند ، چیزی است که ما در زیر بررسی خواهیم کرد.

به طور کلی ، علل کاهش سایت در Google را می توان در سه دسته طبقه بندی کرد:

اشتباهات SEO
فعالیت رقبا
تغییرات در الگوریتم گوگل

ما در مقاله “مهمترین عوامل رتبه بندی سایت” در مورد این موضوع به طور عمیق بحث کردیم.

تعدادی تکنیک برای تعیین اینکه آیا یک سایت در حال سقوط است وجود دارد. از Google Analytics و Google Search Console برای تعیین وضعیت سایت خود برای کلمات کلیدی مختلف و تغییرات در ترافیک ورودی سایت با استفاده از نمودارهای آنها استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که تغییر مکان یک تا سه مرحله در سئو معمول است.

این به طور معمول به دلیل فعالیت مداوم رقبای شما است. با این حال ، سقوط رتبه چند صفحه ای یک پرچم قرمز برای SEO شما است.

مطلب پیشنهادی دیگر :   همه عناصر یک وب سایت موفق

به عنوان مثال ، اگر سایت شما از صفحه اول به چهارم گوگل سر خورد ، باید سریع علت سقوط رتبه را بررسی کنید.

گاهی اوقات ، تنظیمات رتبه بندی سایت فقط گذرا هستند و به دلیل بروزرسانی Google ایجاد می شوند.

نتایج در چنین مواردی پس از چند ساعت یا چند روز به موقعیت قبلی خود باز می گردند.

گاهی اوقات ، تغییر در الگوریتم اصلی Google منجر به مجازات و تنزل رتبه وب سایت های خاص می شود. در این مورد ، شما باید در جریان اخبار باشید.

دلایل اصلی کاهش رتبه سایت در Google چیست ؟

در صورت کاهش رتبه گوگل در وب سایت ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که علت آن را تعیین کنید.

همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، تغییرات در رتبه بندی سایت شما در Google توسط سه عامل تعیین می شود:

فعالیت رقبا ، به روز رسانی الگوریتم و اشتباهات SEO در سایت شما. در اینجا ، عوامل اصلی کاهش رتبه سایت در Google را بررسی می کنیم.

پیوندهای فرامتنی

ایجاد بک لینک یکی از مفاهیم اولیه سئوی خارجی در حال حاضر است. بدون پیوندهای خارجی ، وب سایت شما قادر به رقابت نخواهد بود. با این حال ، پیوند خارجی دارای مجموعه ای از قوانین و مقررات است که باید رعایت شود وگرنه سایت SEO شما آسیب می بیند.

پیوند خارجی طبیعی است وقتی تعداد پیوندهای خارجی به سایت شما هر روز با سرعت ثابت و مطابق با تعداد بازدیدکنندگان روزانه از سایت شما افزایش می یابد.

شما می توانید از ابزار ahrefs برای نظارت و مدیریت بک لینک های وب سایت خود استفاده کنید. یکی از دلایلی که فعالیت سایت SEO شما باید ثابت بماند ، روال بک لینک است.

اگر پیوند خارجی را قطع کنید ، رتبه سایت شما آسیب می بیند. علاوه بر این ، هنگام خرید بک لینک باید به این نکته توجه داشته باشید.

گاهی اوقات ، حذف تعداد زیادی بک لینک نیز ممکن است منجر به کاهش رتبه سایت شما شود.

در این شرایط ، باید پیوندهای خارجی سایت خود را یکی یکی تأیید کنید و از پیوند به دامنه هایی که امکان حذف اتصال وجود دارد ، اجتناب کنید.

مطلب پیشنهادی دیگر :   بهینه سازی سایت چیست ؟ ۱۵ قانون طلایی سئو

علاوه بر موارد فوق ، کیفیت بک لینک ها بر رتبه سایت شما تأثیر می گذارد. پیوندهای پشتیبان از منابع مخرب می توانند سایت شما را جریمه کرده و به آن آسیب برسانند.

بنابراین ، تا جایی که امکان پذیر است ، سعی کنید پیوندهایی را با استفاده از سایت ها و محتواهای ارزشمند ایجاد کنید و از تکنیک های اسپم خودداری کنید.

لینک خراب یا نادرست
هرگونه تغییر در رتبه صفحه وب سایت یا نام دامنه شما باید از طریق تغییر مسیر 301 به Google گزارش شود.

تغییر مسیر واژه ای است که به فرایند انتقال کاربران و خزنده های ورودی از یک آدرس به آدرس دیگر اشاره دارد. استفاده نادرست از تغییر مسیر یکی از دلایل تنزل رتبه سایت در گوگل است.

اگر پس از به روزرسانی آدرس صفحه ، به نشانی اینترنتی جدید هدایت نشوید ، آدرس قدیمی تخریب شده و خطای 404 رخ می دهد.

مجازات پنالتی گوگل

گاهی اوقات ، تلاش های مضر سئو منجر به مجازات سایت شما توسط گوگل می شود و سایت در نهایت رتبه خود را از دست می دهد. این مورد ممکن است در بخش اقدامات دستی در کنسول جستجوی Google تأیید شود. به طور کلی ، گوگل وب سایت ها را به دو طریق مجازات می کند:

کارمند گوگل توبیخ می کند

جریمه در نتیجه تغییر الگوریتم گوگل

اگر کارکنان گوگل متوجه شدند که شما دستورالعمل های بهینه سازی موتور جستجوی گوگل را نقض کرده اید

بررسی دلیل افت رتبه سایت در گوگل

بررسی دلیل افت رتبه سایت در گوگل بررسی دلایل افت رتبه سایت در گوگل - بررسی دلایل افت رتبه سایت در گوگل

بررسی دلیل افت رتبه سایت در گوگل

آنها شما را مجازات می کنند و رتبه سایت شما را پایین می آورند. این هشدار و وضوح آن در قسمت Manual Action کنسول جستجو ارائه می شود.

در وضعیت دیگر ، در نتیجه ارتقاء الگوریتم گوگل ، تعداد زیادی از وب سایت ها مجازات می شوند ، که از آن به عنوان مجازات گوگل یاد می شود.

الگوریتم گوگل اغلب هر چند ماه یکبار به روز می شود و الزامات جدیدی را برای کیفیت سایت ایجاد می کند. SEO کلاه سفید موثرترین روش برای جلوگیری از مجازات سایت به دلیل بروزرسانی الگوریتم گوگل است.

فعالیت های SEO رقبا

یکی از عوامل موثر بر رتبه بندی وب سایت گوگل ، فعالیت رقبا است که هر روز در حال افزایش است.

مطلب پیشنهادی دیگر :   محتوا سئو شده چیست ؟

برای جلوگیری از مجازات سایت شما در نتیجه فعالیت های رقبا ، باید به طور مداوم سایت خود را به روز نگه دارید و یک استراتژی SEO ثابت داشته باشید.

بدست آوردن گزارش ها جزء مهمی در این رقابت است. توجه داشته باشید که افت رتبه سایت شما ناشی از اقدامات رقیب در نهایت یک یا چند مرحله خواهد بود. اگر وضعیت همچنان رو به زوال است ، باید متغیرهای جایگزین را بررسی کنید.

عملکرد سایت کند است

سرعت سایت شما جزء مهمی در تعیین نمره SEO آن است ، زیرا مستقیماً با تجربه کاربر مرتبط است. اگر سایت شما در این قسمت امتیاز کافی کسب نکند ، جریمه می شوید و رتبه سایت شما در گوگل آسیب می بیند. ابزارهای متعددی برای کمک به شما در تعیین سرعت بارگذاری صفحات وب سایت شما وجود دارد. GTmetrix و PageSpeed ​​Insights دو نمونه هستند.

مشکلات سرور در وب سایت

هر گونه مشکلی در سرور وب سایت شما منجر به افت رتبه گوگل می شود. این مسائل معمولاً در Google Search Console برجسته می شوند.

اگر رتبه وب سایت شما در Google پایین بیاید ، چه باید بکنید؟

با توجه به موارد فوق ، علل افت رتبه گوگل اغلب به خود موتور جستجو و تغییرات آن بستگی دارد. با این حال ، پس از انجام عیب یابی جامع و تعیین علت اصلی خراب شدن سایت خود ، باید مشکل را برطرف کنید. در نتیجه ، اگر کاهش رتبه طولانی مدت و چند صفحه ای را تجربه کردید ، مراحل زیر را انجام دهید:

از ابزارهای SEO برای نظارت بر ترافیک سایت و رتبه بندی کلمات کلیدی و حفظ رتبه پایین استفاده کنید.

آخرین تغییرات سایت خود را با جزئیات تجزیه و تحلیل کنید. موارد کلیدی که باید ارزیابی شوند عبارتند از:

خطاهای جستجوی کنسول ، رتبه جدید و قبلی ، محتوای صفحه ، پیوندهای خارجی جداگانه در صفحه ، وضعیت سرور و سرعت بارگذاری صفحه.

پس از اشکال زدایی ، مسائل فنی سایت SEO و محتوای صفحه را برطرف کنید.

صفحاتی را که در نتیجه رفع مشکل جستجوی کنسول دوباره تنزل یافته اند ، واکشی کنید.